مرسدس بنز GLB جدید؛ یک بچه G واگن

مرسدس بنز GLB جدید؛ یک بچه G واگن

مرسدس بنز برای عرضه‌ی خودروی چهارچرخ محرک کاملاً جدید GLB در سال ۲۰۱۹ از نمادین‌ترین خودروی خود الهام خواهد گرفت.

GLB از نظر جایگاه بین مدل‌های GLA و GLC جای خواهد گرفت اما بیش از آنکه چیزی شبیه نسخه‌ی کوچک شده‌ی شاسی بلندهای کوچک حال حاضر این شرکت باشد، برادر هم ذات کوچک G کلاس خواهد بود.

G کلاس اصلی از سال ۱۹۷۹ در بازار حضور دارد و علیرغم توسعه‌ی آهسته و پیوسته‌ی خود در ۳۷ سال گذشته، از نظر آمار فروش خوب عمل کرده است. با وجود بهای تقریباً ۹۰ هزار پوندی مدل‌های سطح پایه G کلاس،GLB جدید قیمت دسترس‌پذیر تری برای آن‌هایی که به دنبال شاسی‌بلندی سرسخت و جعبه‌ای می‌گردند خواهد داشت. تصاویر انحصاری ما ایده‌ای از چگونگی حضور آن در نمایندگی‌های فروش در هنگام عرضه را نشان می‌دهد.

اتواکسپرس فهمیده که این خودرو از Ener-G Force کانسپت که در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس ۲۰۱۲ رونمایی شده الهام خواهد گرفت. از نظر طراحی می‌توانیم انتظار داشته باشیم که طراحی GLB ترکیبی از عناصر اصلی G کلاس و خطوط مدرن GLC باشد. جلوپنجره‌ی عمودی و پانل‌های مربعی که از مشخصه‌های شاسی بلندهای مرسدس بنز هستند فوراً شناسایی می‌شوند. همچنین انتظار می‌رود که سپرهای ضخیم‌تر و پکیج آفرود نیز برای طرفداران سرسخت آفرود نصب شوند.

شاید از نظر طراحی این خودرو از G واگن الهام گرفته بگیرد اما زیر پوست خودرو شاهد جزئیات به روزی خواهیم بود. GLB از معماری MFA2  جدید مرسدس که در A کلاس جدید ۲۰۱۸ و GLA 2019 بکار خواهد رفت استفاده خواهد کرد. این معماری قوی‌تر و سبک‌تر از پلتفرم کنونی خواهد بود و به‌طور قابل‌توجهی تطبیق‌پذیرتر خواهد بود. این معماری در دو فرم فاصله‌های بین محوری کوتاه و بلند عرضه خواهد شد و البته نسخه‌ی طویل‌تر با گزینه‌ی ۷ سرنشین نیز عرضه خواهد شد.

استفاده از پلتفرم جدید به معنی ارائه‌ی خانواده‌ی پیشرانه‌های دیزلی مدولار که اولین بار در E کلاس سدان دیده شده بود. مرسدس بنز بیش از ۳ میلیارد یورو در حوزه ی تکنولوژی پیشرانه‌های دیزلی سرمایه‌گذاری کرده است.

قدرت پیشرانه‌ها بین ۱۶۰ تا ۱۹۰ اسب بخار خواهد بود و همین طیف خروجی پیشرانه‌ها نیز در نسل بعدی A کلاس چهارچرخ محرک ۴MATIC در دسترس خواهد بود و به همراه گیربکس ۹ سرعته ی اتوماتیک عرضه خواهد شد. همچنین نسخه‌های چهارچرخ محرک نیز در دسترس خواهد بود. سطح بالاترین مدل یعنی مرسدس-ای‌ام‌جی GLB 45 قدرت خروجی ۴۰۰ اسب بخاری خواهد داشت. این نسخه با گیربکس ۷ سرعته ی اتوماتیک و سیستم چهارچرخ محرک عرضه خواهد شد.

پیش از عرضه‌ی GLB، مرسدس خود G کلاس را به روز خواهد کرد و نسخه‌ی به‌روز این خودرو در اواخر سال ۲۰۱۷ به بازار خواهد آمد. از نظر ظاهری، این خودرو خیلی تغییر نخواهد کرد اما از نظر مکانیکی این خودرو بازطراحی وسیعی خواهد داشت.

احتمالاً این خودرو ۱۰۰ میلی‌متر پهن‌تر خواهد بود که البته باعث نخواهد شد فضای سرنشینان خیلی افزایش یابد اما وقتی همین مورد با شاسی بهبودیافته ترکیب شود به بهتر شدن دینامیک رانندگی و هندلینگ کمک خواهد کرد.

مرسدس بنز G کلاس در ابتدا با همکاری مرسدس بنز و بخش خودرویی ارتش اتریش توسعه یافته و Steyr-Daimler-Puch نامیده شد. این خودرو در سال ۱۹۷۹ به بازار عرضه شد و در طول ۳۷ سال گذشته G کلاس فرم جعبه‌ای و سرسخت همه‌جاروی خود را حفظ نموده است.

اما درحالی‌که ظاهر آن چندان تغییر نکرده اما طرفداران زیادی را دارد. قبلاً این خودرو در بین ارتش‌ها بسیار محبوب بوده و به همین خاطر نیز طراحی شده بود اما امروزه این خودرو یک نماد محسوب شده و به خصوص در خاورمیانه طرفداران زیادی را برای خود دست‌وپا کرده است.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
3 + 9 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.