مرسدس بنز EQXX به رکورد هزار کیلومتر پیمایش در شرایط واقعی رسید

مرسدس بنز EQXX

سدان مفهومی مرسدس بنز توانسته است با یک شارژ باتری، هزار کیلومتر حرکت کند. این شرایط ثابت کرد، EQXX فراتر از یک مدل نمایشی است.

یکی از فناوری‌های مهم در EQXX باتری ۱۰۰ کیلووات ساعتی با خنک‌کننده‌ی هوا است. این سیستم ذخیره‌ی انرژی در کنار آیرودینامیک بسیار خوب و تجهیزات الکترونیکی کم‌مصرف داخل کابین، رویای رانندگی با سدان الکتریکی تا مسافت ۱۰۰۰ کیلومتر را محقق می‌کند.

مسیر آزمایش EQXX از مرکز توسعه نرم‌افزاری مرسدس بنز (ESH) در سیندلفینگن آلمان تا شهر کاسیس فرانسه بوده است. در این شرایط، تغییرات ارتفاع از سطح دریا، فشار هوا، جهت باد و ترافیک بر پیمایش خودرو تاثیر گذاشت. مرکز ESH مرسدس بنز، علاوه‌بر ساخت نرم‌افزارهای مرتبط با سیستم سرگرمی و ناوبری خودرو، توسعه‌ی فناوری خودران شرکت سازنده و شبیه‌سازی مصرف انرژی در مدل‌های الکتریکی را انجام می‌دهد.

شروع حرکت از ساعات اولیه صبح، قبل از طلوع آفتاب بود. خودرو در ابتدای مسیر، سرعت ۱۴۰ کیلومتر برساعت را به عنوان نهایت سرعت معمول برای رانندگان در جاده‌های بین شهری ثبت کرد. مرسدس بنز EQXX در آزمایش، ۱۷۵۵ کیلوگرم وزن داشت تا نشان دهد در مقایسه با بسیاری دیگر خودروهای برقی دنیا، سبک‌تر است.

یکی از مهم‌ترین عواملی که توان پیمایش را EQXX را افزایش می‌دهد، سیستم بازیافت انرژی از ترمزگیری است. حتی سراشیبی‌های کوتاه هم توسط تجهیزات الکترونیک خودرو تشخیص داده می‌شود تا باتری‌ها شارژ شوند.

مرسدس بنز EQXX دارای ۱۱۷ سلول‌ خورشیدی روی سقف است که برای آزمایش سفر از غرب آلمان تا جنوب فرانسه، بخشی از انرژی را تامین کردند. البته این شرایط به لطف چند ساعت رانندگی زیر نور آفتاب فراهم شد؛ درحالی‌که ابتدای مسیر، هوای ابری و بارانی وجود داشت. یک باتری ۱۲ ولت مستقل از سیستم برق پیشرانه، به سلول‌های خورشیدی متصل است تا انرژی لازم برای تجهیزات سرگرمی و ناوبری داخل کابین را تامین کند.

رانندگی هزار کیلومتر با EQXX، حدود ۱۲ ساعت طول کشید. این مسیر توسط دو راننده با ۱۵ دقیقه توقف انجام شد. جالب‌تر اینکه در پایان مسیر، باتری‌ها دارای انرژی کافی برای پیمایش ۱۳۵ کیلومتر بودند. به بیان بهتر، EQXX فراتر از انتظار کارشناسان مرسدس بنز عمل کرد و به طور متوسط، ۸/۷ کیلووات ساعت بر صد کیلومتر، مصرف انرژی داشت.

مرسدس بنز امیدوار است تا سال ۲۰۲۴، نسل جدید کلاس A و کلاس B را براساس فناوری‌های EQXX تولید کند. این پلت‌فرم و تجهیزات فنی، برای خودروهای کامپکت مرسدس بنز طراحی شده اما ممکن است مقدمه‌ای بر تولید C کلاس الکتریکی نیز باشد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 1 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.