مرسدس بنز E کلاس ۲۰۱۷ یک گام نزدیک‌تر به رانندگی خودکار

مرسدس بنز E کلاس ۲۰۱۷ یک گام نزدیک‌تر به رانندگی خودکار

مرسدس بنز E-کلاس ۲۰۱۷ ویژگی جدیدی به نام تغییر مسیر فعال کمکی، با خود همراه دارد که این ماشین را یک گام به رانندگی خودکار نزدیک‌تر می‌کند.

این ویژگی یکی از زیرمجموعه‌های رانندگی خودکار و یکی از ابزارهای کمکی راننده هست که در هنگام تغییر لاین در جاده‌های باریک با پوشش نقاط کور خطرات را کاهش و به جلوگیری از حوادث کمک می‌کند.

سیستم کمکی تغییر لاین کلاس E در هنگامی که راننده شاخص را به مدت بیش از دو ثانیه نگاه دارد، درصورتی‌که سنسورها هیچ وسیله نقلیه‌ای را در منطقه امن تشخیص ندهند هدایت را بر عهده می‌گیرد. همچنین در هنگامی که وسیله نقلیه‌ دیگری بخواهد به خط راست بازگردد و یا برای سبقت به سمت چپ برود، اهمیتی نمی‌دهد.

این سیستم در سرعت بین ۸۰ تا ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت عمل می‌کند و هنگامی‌که راننده شاخص را می‌فشارد سیستم هدایت فعال می‌شود و با استفاده از یک رادار دوربرد و دوربین استریو که وظیفه نظارت بر مسیر جلو خودرو را دارند و همچنین همراه با سنسورهای رادار چندحالته که به‌طور دائم اطراف و عقب خودرو را کنترل می‌کند، وظایف خود را انجام می‌دهد. اگر هدایت خودکار خاموش شود، یا راننده هدایت را بر عهده گیرد و یا مانعی جلوی دید گیرنده‌ها را بگیرد، سیستم تغییر لاین فعال، کاری انجام نمی‌دهد.

در آلمان، اتحادیه وسایل نقلیه موتوری و سازمان حمل‌ونقل موقتاً استفاده از سیستم کمکی تغییر خط فعال را تصویب کرده‌اند و روند تصویب آن در بقیه اتحادیه اروپا آغازشده است. نسل بعدی مرسدس بنز E کلاس به‌طور رسمی در نمایشگاه اتومبیل دیترویت در ژانویه ۲۰۱۶ رونمایی می‌شود، و از بهار آتی در بازارهای محلی در دسترس خواهد بود.

منبع: carscoops

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
15 + 1 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.