مرسدس بنز نیازی به کمک‌های دولتی ندارد!

مرسدس بنز نیازی به کمک‌های دولتی ندارد!

از آنجایی که کارخانه‌های تولید خودرو در سراسر دنیا به خاطر شیوع ویروس کرونا تعطیل شده، یک فاکتور اصلی هم به فنا رفته است: درآمد.

به خاطر محدودیت‌های جدید دولت‌ها برای تردد شهروندان و ماندن آن‌ها در خانه، تقریباً خرید خودرو در چنین وضعیتی غیرممکن است؛ و بدون حضور مشتریان، خودروسازان هم بی‌پول خواهند شد. تا زمانی که منابع درآمدی جایگزینی پیدا نشود یا از بانک‌ها وامی درخواست نگردد، شرکت‌های بزرگ و کوچک با مشکلات مالی عدیده‌ای دست‌به‌گریبان خواهند بود.

اما حداقل یک خودروساز مطرح جهانی وجود دارد که وضع مالی مناسبی داشته و نیازمند هیچ‌گونه کمک خارجی یا دولتی نیست.

اولا کالنیوس مدیرعامل مرسدس بنز به یکی از رسانه‌های آلمانی‌زبان گفته که شرکتش عملکرد حداقل در مقطع کنونی عملکرد خوبی دارد. او اظهار داشته است:

دایملر در حال حاضر نیازی به کمک‌های دولتی ندارد. در کل صنعت خودرو وضعیت بسیار خوبی تا پیش از بحران به وجود آمده داشته است.

به همین خاطر است که نداشتن قرض یا مدیریت آن برای شرکت‌ها بسیار حیاتی می‌باشد؛ اما وضعیت تأمین‌کنندگان مرسدس چگونه است؟ درهرصورت آن‌ها هم تحت تأثیر ویروس کرونا قرار گرفته‌اند.

کالنیوس دراین‌باره می‌گوید:

ما همواره در حال گفت‌وگو با تأمین‌کنندگان بوده و آن‌ها را راهنمایی می‌کنیم. تاکنون مشکلی وجود نداشته است.

دیگر فاکتور اساسی دخیل در وضعیت مطلوب مرسدس به بازگشایی کارخانه‌اش در چین مربوط می‌شود. تقاضای خرید در چین یک‌بار دیگر در حال افزایش است.

مدیر مرسدس اضافه می‌کند:

بخش اعظم نمایندگی‌های ما در چین بازگشایی شده‌اند و مشتریان هم بازمی‌گردند. هر روز افراد بیشتری به نمایندگی‌ها مراجعه می‌کنند. تقاضا در حال بالا رفتن است و این امری امیدوارکننده است.

هر دو سدان E و C کلاس به‌صورت خاص در چین و برای این کشور تولید می‌شوند؛ اما کارخانه‌های آمریکا و اروپای مرسدس در حال حاضر تعطیل هستند.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
10 + 8 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.