مرسدس بنز شرقی

مرسدس بنز شرقی

جدیدترین کراس آور کانسپت مرسدس بنز، در واقع کوچک‌ترین شاسی‌بلند این شرکت نیز می‌باشد و البته با توجه به سلایق و نیازهای مشتریان شرقی و خاور دور طراحی شده است.

دایملر در حال حمله به چین است و سرمایه‌گذاری ۱۴۰ میلیون دلاری در مرکز توسعه و تحقیق جدید این شرکت همراه با یک استودیوی طراحی پیشرفته نشان از این موضوع دارد. این در حالی است که بازار کراس اورهای کوچک در چین، در دستان آئودی و ب ام و است. حالا بنز ویژن جی کد می‌خواهد ورق را به نفع مرسدس تغییر دهد.

این کراس آور جذاب با طراحی نرم و البته مطابق با زبان طراحی مدرن و جدید مرسدس معرفی شده است. چراغ‌های LED آن به سبک حرف G طراحی شده‌اند. جلوپنجره بزرگ و مدرن آن دارای نورپردازی منحصربه‌فردی است که در زمان توقف خودرو به رنگ آبی، در زمان استفاده از قوای هیبریدی به رنگ بنفش، در زمان استفاده از نیروی الکتریکی به رنگ سبز و در زمان استفاده از نیروی هیبریدی اسپرت به رنگ قرمز روشن در می‌آید.

مرسدس جی کد از انرژی خورشید از طریق سلول‌های سولار و همچنین انرژی باد از طریق مهار حرکات شاسی هیدرولیکی نیز استفاده می‌کند. این علاوه بر انرژی ذیره شده در باتری‌ها و موتور احتراق داخلی هیدروژن سوز آن است.

ویژن جی کد از مدل GLA هم کوچک‌تر است. ستون B در این خودرو حذف شده است. بنابراین با وجود دربهای عقب، فرمی کوپه و اسپرت دارد. فرمان خودرو را می‌توان در عرض داشبورد حرکت داد که در این صورت هر کدام از سرنشینان جلو می‌توانند هدایت خودرو را بر عهده بگیرند. فرم غربیلک فرمان همانند بال پروانه بوده و می‌تواند باز یا بسته شود. دریچه‌های تهویه نیز فرمی جادویی دارند. بسیاری از عملکردها و برنامه‌های گوشی‌های هوشمند را نیز می‌توان از روی صفحه نمایشگر خودرو دنبال کرد.

به نظر نمی‌رسد این خودرو با این سبک و سیاق راهی به تولید بیابد. حتی با وجودی که دایملر آن را با عنوان “جنبه کاملاً خارق‌العاده” یاد کند، باید در آینده منتظر دیدن تعدادی از این فن‌آوری‌ها در خودروهای تولیدی باشیم ولی امکان دیدن یک کراس آور کوچک از مرسدس برای بازار آسیا و خصوصاً چین و با تکنولوژی‌های مرسوم، با طراحی مشابه این خودرو بعید نخواهد بود.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
5 + 8 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.