مرسدس بنز توسعه باتری‌های حالت‌جامد را سرعت می‌بخشد

مرسدس بنز توسعه باتری‌های حالت‌جامد را سرعت می‌بخشد

مرسدس بنز پس از توافق با شریک جدید خود یعنی فکتوریال انرژی، توسعه تکنولوژی باتری حالت‌جامد را سرعت خواهد بخشید. این خودروساز آلمانی با این کمپانی آمریکایی اقدام به توسعه مشترک نسل بعدی این نوع باتری‌ها خواهد کرد. هر دو شرکت به دنبال شروع تست نمونه‌های پیش‌تولیدی از سال آینده است. همچنین بخش محدودی از محصولات مرسدس به این نوع باتری‌ها مجهز شده و در ۵ سال آینده روانه جاده‌ها خواهند شد.

مرسدس بنز سرمایه‌گذاری استراتژیکی را در فکتوریال انرژی انجام داده و نماینده این شرکت را نیز در هیئت‌مدیره خود جای خواهد داد. مارکوس شافر رئیس بخش خودروهای سواری مرسدس بنز گفته این سرمایه‌گذاری چندین میلیون دلار بوده اما به جزئیات بیشتری دراین‌باره اشاره نکرده است. فکتوریال انرژی یکی از شرکت‌های پیشرو در زمینه تکنولوژی باتری حالت‌جامد بوده و اخیراً نیز سرمایه خوبی را از طرف استلانتیس دریافت کرده است. این شرکت نیز با فکتوریال بر سر توسعه مشترک چنین باتری‌هایی توافق کرده است.

باتری‌های حالت‌جامد یکی از امیدوارکننده‌ترین تکنولوژی‌های در حال توسعه هستند. این باتری‌ها دارای الکترولیت ساخته شده از متریال جامد هستند درحالی‌که در باتری‌های مرسوم از الکترولیت‌های مایع استفاده شده است. استفاده از متریال جامد باعث می‌شود این باتری‌ها تراکم انرژی بسیار بیشتری داشته باشند که این به معنی شعاع حرکتی بیشتر و زمان شارژ کوتاه‌تر خواهد بود. فکتوریال مدعی است باتری‌های حالت‌جامد تولیدی‌اش ۵۰ درصد شعاع حرکتی بیشتری نسبت به باتری‌های لیتیوم-یونی کنونی دارند و از نظر هزینه‌ها نیز قابل‌مقایسه با انواع مرسوم هستند.

مرسدس بنز در حال کار روی باتری‌های حالت‌جامد به عنوان یکی از انواع تکنولوژی‌های باتری بوده و در بلندمدت محصولاتی با این نوع باتری‌ها را عرضه خواهد کرد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
4 + 1 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.