مرسدس بنز، کراس‌ اوور کابریولت نخواهد ساخت

مرسدس بنز، کراس‌اوور کابریولت نخواهد ساخت

شرکت‌های نیسان و لندروور پیش‌از‌این به ساخت کراس‌اوورهای کابریولت روی آوردند و مدل‌های مورانو و اووک روباز را به بازار عرضه کردند. هرچند موفقیت این دو خودرو در بازار بسیار کوتاه بود اما این سوال مطرح شد که آیا مرسدس بنز هم کراس‌اوور کابریولتی خواهد ساخت و شانس خود را در این بخش امتحان خواهد کرد یا نه؟ در جواب باید گفت چنین اتفاقی روی نخواهد داد و بجز مدل مایباخ S650 لانداولت (که هرگز یک کابریولت واقعی نیست)، سازندهٔ آلمانی کراس‌اوور کابریولتی نخواهد ساخت.

رابرت لسنیک مدیر طراحی مرسدس بنز در مصاحبه با سایت Wheels گفته است که پروژهٔ ساخت کراس‌اوور کابریولت سخت و هزینه‌بر خواهد بود درحالی‌که فاقد بازگشت سرمایهٔ کافی است. وی در این ارتباط گفته است:

«اگر ساخت چنین خودرویی آسان است، پس چرا دیگر شرکت‌ها به سراغ آن نرفته‌اند؟ از طرف دیگر، این ایده‌ای است که هیچکس واقعاً خواهان آن نیست و دلیلی خوبی که بر این ادعا صحه میگذارد این است که هم‌اکنون تنها یک کراس‌اوور کابریولت در بازار وجود دارد».

منظور او رنجروور اووک است که در بالا بدان اشاره کردیم. لسنیک ادامه داده است:

«برای ساخت یک کراس‌اوور کابریولت، استفاده از کراس‌اووری دوردر بسیار آسان خواهد بود چراکه ساختار اصلی آن وجود دارد. برای مثال، اووک در دو نسخهٔ پنج‌در و سه‌در ساخته می‌شود، پس ساخت نمونهٔ کابریولت آن ساده بوده و هزینهٔ چندانی ندارد؛ اما گر بخواهیم این کار را مثلاً با مرسدس بنز GLC انجام دهیم، باید کل ساختار خودرو تغییر داده شود تا به یک کراس‌اوور کابریولت مبدل گردد. مثل کاری که نیسان با مورانو انجام داد».

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
5 + 6 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.