مرسدس-ای‌ ام‌ جی GT 63 S و رقابت با یک دوجین سوپرکار

مرسدس-ای‌ام‌جی GT 63 S و رقابت با یک دوجین سوپرکار

این روزها تماشای شکست سوپرکارهای سطح بالا توسط سدان ها و شاسی بلندهای قلدر و پرسرعت به امری عادی تبدیل شده است.

با وجود پیشرانه‌ای بسیار قوی زیر کاپوت، مرسدس-ای ام جی GT 63 S یکی از پادشاهان خودروهای مدرن چهار درب می‌باشد. نیروبخش این هیولای اشتوتگارتی پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربویی است که قدرت قابل‌توجه ۶۳۹ اسب بخاری و گشتاور ۹۰۰ نیوتون متری دارد. تمامی این نیرو از طریق یک گیربکس ۹ سرعته دوکلاچه به چهار چرخ منتقل می‌شود. با وجود چنین نیروگاه توانمندی، محصول مرسدس در عرض ۳.۲ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رسیده و حداکثر سرعت ۳۱۵ کیلومتر در ساعت را ثبت می‌کند.

از نظر فنی GT 63 S می‌تواند برخی از خودروهای جذاب و مشهور را در خط مستقیم شکست دهد اما آیا این خودرو توانایی شاخ‌به‌شاخ شدن با یکی از سوپرکارهای محبوب دنیا یعنی لامبورگینی آونتادور S رودستر را خواهد داشت؟

ویدئویی که مشاهده خواهید کرد درباره‌ی مسابقه درگ بین دو خودرو بوده هرچند لامبورگینی از نظر پرفورمنس دست برتر را دارد به گونه‌ای که شتاب آن در ۳ ثانیه ثبت شده و حداکثر سرعتش به ۳۵۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. این عملکرد قابل‌توجه به لطف نیروگاه ۱۲ سیلندر ۶.۵ لیتری تنفس طبیعی با قدرت ۷۴۰ اسب بخار و گشتاور ۶۹۰ نیوتون متر به‌دست‌آمده است.

پس از امتحان کردن شانس خود در برابر آونتادور S رودستر، سوپرکار چهار درب ژرمن‌ها در برابر برخی خودروهای دیگر همچون دو AMG دیگر، GT R و C63 و همچنین آئودی RS3 اسپورت بک قرار گرفته است. همه‌ی این خودروها قدرت بالایی دارند اما خب برای فهمیدن اینکه کدام‌یک در برابر دیگری پیروز می‌شود باید ویدئوی پیش رو را تماشا بفرمایید.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
2 + 4 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.