مرسدس-ای‌ ام‌ جی وان به دنبال رکورد سرعت نخواهد بود!

مرسدس-ای‌ام‌جی وان به دنبال رکورد سرعت نخواهد بود!

رکورد سرعت بوگاتی شیرون تا چند هفته نقل محافل بوده است. این خودروساز فرانسوی فعلاً یک پله بالاتر از شرکت‌هایی همچون کونیگ زگ، هنسی و SCC قرار گرفته است؛ اما همه‌ی خودروسازان علاقه‌ای به این رکوردها ندارند. توبیاس موئرز رئیس مرسدس-ای ام جی در مصاحبه با تاپ گیر گفته که او علاقه‌ای به رسیدن به رکوردهای سرعت با هایپرکار وان ندارد.

او گفته است: “من به رقابت سرعت علاقه‌ای ندارم. من با رسیدن به سرعت ۳۵۰ یا ۴۰۰ کیلومتر در ساعت مشکلی ندارم.” البته رسیدن به این سرعت‌ها نیز بسیار سخت بوده و همه‌ی شرکت‌ها توانایی ثبت چنین رکوردهایی را ندارند. عدم علاقه‌ی موئرز به ثبت رکوردهای سرعت می‌تواند به بوگاتی مربوط باشد که سرعت ۴۹۰.۴۸۴ کیلومتر در ساعت را به ثبت رساند. هدف این شرکت شکستن مرز سرعتی ۴۸۲ کیلومتر در ساعت بوده و حالا که به این هدف رسیده دیگر به دنبال رکوردهای سرعت نخواهد رفت.

اما چرا موئرز اهمیتی به چنین رکوردهایی نمی‌دهد؟ او در پاسخ به این سؤال می‌گوید:

تجربه‌ی راندن خودروی مجهز به قوای محرکه‌ی فرمول ۱ بسیار مهم‌تر از سقف سرعت است.

تجربه‌ی سرعت‌های بسیار بالا کاملاً هیجان‌انگیز است اما انجام این کار با ایمنی کامل و به‌صورت قانونی می‌تواند یک چالش باشد. شکی وجود ندارد که AMG One هایپرکاری سریع خواهد بود؛ اما موئرز راست می‌گوید چراکه تجربه‌ی سواری یک خودرو مهم‌تر از سرعت است.

البته با تأسف باید گفت که لذت تجربه‌ی سواری هایپرکار وان ماه‌ها به تأخیر افتاده است. مرسدس قبلاً گفته که اولین نمونه‌های این خودرو تا سه‌ماهه‌ی ابتدایی سال ۲۰۲۱ به دست مشتریان نخواهند رسید. به نظر می‌رسد تست‌های آلایندگی زمان‌بر بوده و این برند به دنبال مدیریت میزان صدای تولیدی و داخل کابین می‌باشد. مرسدس-ای ام جی وان حدود دو سال پیش رونمایی شده است.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
5 + 6 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.