مدیر فورد ایلان ماسک را برای فروش ۷ میلیارد دلار سهام تسلا به سخره گرفت

مدیر فورد ایلان ماسک را برای فروش ۷ میلیارد دلار سهام تسلا به سخره گرفت

مایک لوین مدیر ارتباطات تولید فورد آمریکای شمالی ایلان ماسک را به خاطر فروش ۶.۹ میلیارد دلار از سهام تسلا مسخره کرد! به گزارش carscoops، مرد شماره یک تسلا از روز جمعه شروع به فروش سهام تسلا کرد و در نهایت حدود ۷.۹۲ میلیون سهم این خودروساز را به فروش رساند. اگرچه ماسک پس از جنجال‌های بسیار از خرید توییتر دست کشید اما مدیران این شبکه اجتماعی پرطرفدار از ماسک شکایت کردند. به نظر می‌رسد هدف ماسک از فروش سهامش در تسلا نیز تأمین نقدینگی موردنیاز برای خرید ۴۴ میلیارد دلار سهام توئیتر بوده است.

ماسک در حساب کاربری خود در توییتر نوشت:

در صورتی که توییتر من را مجبور به انجام معامله کند، مهم است که از فروش اضطراری سهام تسلا جلوگیری شود. البته امیدوارم این اتفاق رخ ندهد

لوین سریعاً از توییتر برای مسخره کردن ماسک استفاده کرد و اسکرین شات های توییت های ماسک را در آوریل منتشر کرد. ماسک آن زمان گفته بود پس از فروش سهام تسلا دیگر سهام بیشتری از این شرکت را نخواهد فروخت. ماسک آن زمان حدود ۸.۵ میلیارد دلار از سهام تسلا را برای تأمین مبلغ موردنیاز برای خرید توییتر فروخته بود.

زمانی که اولین بار معامله با توییتر اعلام شد ماسک اظهار داشت این رسانه پرطرفدار را با مبلغ حدود ۳۳.۵ میلیارد دلار به‌صورت نقدی و ۱۳ میلیارد دلار تأمین مالی به‌صورت بدهی خریداری می‌کند. مبلغ نقدی یاد شده از سرمایه شخصی ماسک و دیگر منابع همچون برخی شرکت‌های سرمایه‌گذاری تأمین می‌شد. اکثر تحلیلگران معتقدند توییتر در موقعیت قوی‌تری قرار دارد و ماسک را مجبور به نهایی کردن معامله با این شرکت خواهد کرد. این در حالی است که ماسک با وارد کردن اتهاماتی به عملکرد توییتر از خرید این شرکت انصراف داده بود. یکی از حقوق دان‌های آمریکایی دراین‌باره گفته است:

فروش سهام شرکت توسط ماسک نشان می‌دهد که او به دنبال احترام گذاشتن به حکم دادگاه خواهد بود.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 1 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.