مدیر طراحی بی ام و: تغییرات بیشتر برای جلوپنجره سنتی در راه است

مدیر طراحی بی ام و: تغییرات بیشتر برای جلوپنجره سنتی در راه است

آدریان فن هوی دونک مدیر طراحی بی‌ام‌و می‌گوید در آینده تغییرات بیشتری را برای جلوپنجره کلیوی شکل مشهور این خودروساز شاهد خواهیم بود.

با معرفی کانسپت آی ویژن دی در نمایشگاه CES امسال، ژرمن‌ها پیش‌نمایشی از زبان طراحی جدید خود برای خودرویی جدید در سال ۲۰۲۵ را انجام دادند. این کانسپت از طراحی بسیار ساده‌ای در بدنه و کابین برخوردار بوده و جلوپنجره کلیوی شکل بی‌ام‌و نیز تغییرات عدیده‌ای را نشان می‌دهد. مدیر طراحی این برند باواریایی در مصاحبه با بی‌ام‌و بلاگ اعلام کرده جلوپنجره محصولات بی‌ام‌و به تکامل خود ادامه خواهد داد و در محصولات مختلف طراحی متفاوت‌تری خواهد داشت.

فن هوی دونک می‌گوید جلوپنجره هر خودرو ویژگی‌های خاص خودش را خواهد داشت تا باعث تمایز مدل‌های گوناگون شود. زمانی که از مدیر طراحی بی‌ام‌و پرسیده شده آیا این خودروساز از طراحی جلوپنجره M3/M4 فعلی پشیمان است یا خیر، او گفته است:

ما می‌دانستیم که مردم دراین‌باره صحبت خواهند کرد زیرا در حال ایجاد یک تغییر بودیم. ما همچنین می‌دانیم که توجه مردم به این قضیه ضرورتاً بد نیست. اگر مردم درباره طراحی جلوپنجره خودروهای ما صحبت کنند و آن را نخواهند آن موقع موضوع بدی خواهد بود؛ اما آن‌ها صحبت می‌کنند و می‌خرند بنابراین شما هنوز هم در جهت درستی حرکت می‌کنید.

فن هوی دونک در همین مصاحبه اظهار داشته محصولات آتی بی‌ام‌و از دکمه‌های جنجالی کمتری در کابین استفاده خواهند کرد. البته او می‌گوید این تصمیم به خاطر کاهش هزینه‌ها گرفته نشده زیرا قبلاً سرمایه‌گذاری‌های لازم انجام شده بنابراین از نظر مالی صرفه‌جویی‌ای نخواهد بود. همچنین کاهش پیچیدگی کابین به این کمپانی کمک می‌کند تا میزان پاک بودن محصولاتش را از طریق به‌کارگیری مواد قابل بازیافت بیشتر کند. اگرچه بسیاری از ویژگی‌های به نمایش درآمده در کانسپت آی ویژن دی کاملاً مفهومی بوده‌اند اما خودروی به نمایش درآمده در CES 2023 پیش‌نمایشی از هدآپ دیسپلی نسل بعدی این برند بوده است. همچنین فن هوی دونگ به تکنولوژی تغییر رنگ بدنه نیز اشاره می‌کند که چیزی بیشتر از ایده‌ای جالب است. او می‌گوید:

این تکنولوژی شبیه آرزوی آنی شماست که ساخته می‌شود. هیچ‌کسی نمی‌خواهد کانسپت هایی را ببیند که شاید در ۱۰ سال آینده تأثیری روی زندگی ما نداشته باشند. این تأثیرگذاری باید سریع‌تر انجام شود

بی‌ام‌و می‌خواهد راه ۳.۰ CSL را با تولید پروژه‌های کوچ بیلد بیشتر ادامه دهد و مدیر طراحی این خودروساز نیز احتمال تولید محصولی بر پایه یک خودروی برقی را رد نمی‌کند. فن هوی دونگ می‌گوید تولید کوپه گران‌قیمت بی‌ام‌و آرزوی او بوده که به واقعیت تبدیل شده و گرامیداشت ۵۰ سالگی بخش M در سال ۲۰۲۲ بهترین زمان برای رسیدن به این آرزو بوده است. رولزرویس هم به عنوان بخشی از گروه بی‌ام‌و روی پروژه‌های سفارشی و خاص همچون بوت تیل کار می‌کند.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
4 + 12 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.