مدل S پلد در برابر ایر و M5 E39، نمایش پیشرفت سدان ها در ۲۰ سال!

مدل S پلد در برابر ایر و M5 E39، نمایش پیشرفت سدان ها در ۲۰ سال!

بیست سال پیش، بی‌ام‌و M5 E39 سریع‌ترین سدان روی زمین بود؛ اما حالا خودروهای الکتریکی پادشاهی می‌کنند. تسلا مدل S پلد و لوسید ایر دریم ادیشن بی‌شک جزو سریع‌ترین سدان های دنیا هستند؛ اما چقدر فاصله در این دو دهه ایجاد شده است؟ برای یافتن پاسخ این سؤال بهتر است همراه ما باشید زیرا این سه سدان مشهور در یک مسابقه ویژه رو در روی یکدیگر قرار گرفته‌اند. اول نگاهی خواهیم داشت به مشخصات فنی هر سه خودرو. مدل S پلد از سه پیشرانه الکتریکی استفاده می‌کند و قدرت ۱۰۲۰ اسب بخاری و گشتاور ۱۴۲۴ نیوتون متری دارد. وزن این خودرو به ۲۱۶۲ کیلوگرم می‌رسد. دو پیشرانه الکتریکی لوسید ایر دریم ادیشن هم قدرت ۱۱۱۱ اسبی و گشتاور ۱۳۹۰ نیوتون متری تولید می‌کنند. وزن این خودرو به ۲۳۷۵ کیلوگرم می‌رسد؛ اما M5 از پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۹ لیتری استفاده می‌کند و قدرت ۳۹۴ اسبی و گشتاور ۵۰۰ نیوتون متری دارد. این سدان آلمانی اما از نظر وزن برتر است و ۱۷۹۵ کیلوگرم وزن دارد.

شاید با خود فکر کنید این یک درگ کاملاً غیرمنصفانه است زیرا دو خودروی الکتریکی با قدرت بسیار زیاد در برابر M5 بیست سال پیش قرار گرفته‌اند و بله حق با شماست. برای اینکه درگی بهتر را شاهد باشیم M5 اجازه شروع درگ با سرعت ۱۱۳ کیلومتر در ساعت را دارد درحالی‌که دو خودروی دیگر باید از سکون مسابقه را شروع کنند. در ابتدا بی‌ام‌و کاملاً پیش می‌افتد اما به لطف گشتاور آنی خودروهای الکتریکی، تسلا و لوسید کاملاً نزدیک می‌شوند و در نهایت این تسلا است که با فاصله کمی نسبت به بی‌ام‌و پیروز می‌شود و پس از آن نیز لوسید به فاصله طول دو خودرو از خط پایان می‌گذرد. هر دو خودروی الکتریکی پرفورمنسی احساس‌برانگیز را به نمایش گذاشته‌اند.

همه ما می‌دانیم که خودروهای الکتریکی در بحث شتاب گیری آقایی می‌کنند اما این خودروها در زمان مواجه شدن با جاذبه چطور خواهند بود؟ در این تست هم‌زمان با پرش یک چترباز از هواپیما، تسلا و لوسید استارت می‌زنند و مسافت ۴۰۰ متر را طی می‌کنند. در نهایت این تسلا است که زودتر به خط پایان می‌رسد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
4 + 1 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.