محکومیت ۱۰.۵ میلیون دلاری تسلا به خاطر تصادف مرگبار مدل S

محکومیت ۱۰.۵ میلیون دلاری تسلا به خاطر تصادف مرگبار مدل S

تسلا به خاطر تصادف مرگبار یک دستگاه مدل S در سال ۲۰۱۸ محکوم به پرداخت جریمه ۱۰.۵ میلیون دلاری شد. این در حالی است که خودروساز موردبحث در تصادف تنها ۱ درصد مقصر اعلام شده بود. در آن زمان اعلام شد آقای برت رایلی در یک پیچ با سرعت ۱۸۷ کیلومتر در ساعت رانندگی می‌کرده و این در حالی بوده که حداکثر سرعت مجاز در این منطقه ۴۰ کیلومتر در ساعت اعلام شده است. خودروی او یک دستگاه تسلا مدل S سال ۲۰۱۴ بوده و تصادف زمانی رخ داده که او به دنبال سبقت از یک خودروی دیگر بوده و متعاقب این اتفاق تسلا آتش گرفته و هم رایلی و هم سرنشین فوت شده‌اند.

والدین رایلی هرکدام خسارت ۴.۵ و ۶ میلیون دلاری را به خاطر این تصادف دریافت کردند. هیئت‌منصفه دادگاه نیز نتیجه‌گیری کرد تسلا ۱ درصد در این تصادف مقصر بوده و میزان قصور راننده نیز ۹۰ درصد اعلام شد. جالب اینکه پدر رایلی ۹ درصد مقصر شناخته شد اما مادرش تقصیری در این حادثه نداشت. والدین رایلی می‌گویند این تصادف به خاطر اینکه تسلا محدود کننده سرعت مدل S را روی ۱۳۷ کیلومتر در ساعت غیرفعال کرده رخ داده است. آن‌ها می‌گویند این کار بدون اطلاعشان انجام شده و همچنین مدعی هستند نقص طراحی سلول‌های باتری لیتیوم-یون تسلا یکی از دلایل آتش‌سوزی خودرو بوده است.

اما تسلا در پاسخ می‌گوید بی‌پروایی برت رایلی باعث این تصادف شده و او تکنسین تسلا را ترغیب به غیرفعال سازی محدود کننده سرعت کرده است. این برند خبرساز می‌افزاید طراحی باتری عیبی ندارد و والدین او باید کلیدها را دور از دسترس پسر خود نگه می‌داشتند چراکه قبلاً به خاطر سرعت ۱۸۰ کیلومتر در ساعتی جریمه شده بود. پدر برت رایلی در زمان برگزاری دادگاه گفته بود چند روز پس از تصادف ایلان ماسک با او تماس گرفته است. او اظهار می‌دارد ماسک در این تماس تلفنی به اشتباه تسلا درباره غیرفعال سازی محدود کننده سرعت خودرو بدون اطلاع پدر خانواده اعتراف کرده است. البته وکلای تسلا چنین گفت‌وگویی را رد کرده‌اند.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
9 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.