محصولات چری اواخر سال آینده راهی بازار ایالات‌ متحده می‌شوند

محصولات چری اواخر سال آینده راهی بازار ایالات‌متحده می‌شوند

هولدینگ اتومبیل HAAH سال‌ها است که سعی دارد خودروهای چینی را به ایالات‌متحده بیاورد اما تاکنون هیچ‌کدام از برنامه‌های آن عملی نشده‌اند. حال اما به نظر می‌رسد این شرکت در حال نزدیک شدن به هدف خود است زیرا با شرکت «توسعهٔ فناوری خودروی شانگهای سیکار» که شرکتی تابعه و کاملاً متعلق به چری است توافق‌نامه‌ای را امضا کرده است. به گفتهٔ HAAH، این توافق‌نامه، خدمات مهندسی را وارد جوینت ونچر با چری می‌کند و به عرضهٔ محصولات این شرکت چینی تحت برندهای وانتاس و تی‌گو در بازار ایالات‌متحده خواهد انجامید.

اولین محصولات، مدل‌های وانتاس VX و TXL خواهند بود که قرار است تا پایان سال ۲۰۲۰ وارد بازار آمریکا شوند. این خودروها در چین مونتاژ می‌شوند اما از قطعات ساخت آمریکا برخوردار خواهند بود که این قطعات با گذشت زمان رشد قابل‌توجهی خواهند داشت. پس از عرضهٔ این دو مدل وانتاس، برند تی‌گو هم با دو مدل که یکی از آن‌ها پیکاپ خواهد بود به بازار آمریکا خواهد آمد. پس از این هم نوبت به مدل‌های سواری و کراس‌اوور بیشتری خواهد رسید.

هرچند این خودروها همگی از پیشرانه‌های درون‌سوز استفاده می‌کنند اما به گفتهٔ HAAH، آن‌ها پُلی برای آینده‌ای هستند که در آن خودروهای الکتریکی به پایهٔ اصلی محصولات این شرکت تبدیل می‌شوند. این هولدینگ آمریکایی در حال حاضر روی یک خودروی الکتریکی کار می‌کند و در آینده مدل‌های الکتریکی هستهٔ اصلی محصولات برندهای وانتاس و تی‌گو را تشکیل خواهند داد. HAAH در ابتدا قصد داشت این خودروها را در ایالات‌متحده تولید کند اما گفته شده شیوع بیماری کرونا این کار را غیرممکن کرده است. بااین‌حال این شرکت هنوز هم قصد دارد در آینده کارخانه‌ای تولیدی در آمریکا تأسیس کند.

وانتاس VX و TXL هردو از کراس‌اوورهای برند اکسید چری هستند که برای عرضه در آمریکا اندکی اصلاح شده‌اند. قرار است هردوی این کراس‌اوورها برای بازار آمریکا به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری مجهز شوند که بیش از ۲۴۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت. این موتور به یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک متصل می‌شود و می‌توان سامانهٔ چهارچرخ محرک را هم به این ترکیب اضافه کرد. قیمت TXL در چین از ۱۳۵,۹۰۰ یوآن معادل ۲۱ هزار دلار و قیمت VX از ۱۶۸,۹۰۰ یوآن معادل ۲۶ هزار دلار آغاز میشود.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
6 + 1 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.