محصولات وی چای VGV چین در ایران مونتاژ می‌شوند!

محصولات وی چای VGV چین در ایران مونتاژ می‌شوند!

شرکت ناشناخته و تازه‌تاسیس VGV، تولیدکننده‌ی وانت و کراس‌اور اندازه متوسط در چین است. بنابر شنیده‌ها، این برند برای همکاری با شریک ایرانی و احداث خط مونتاژ در کشورمان، وارد مذاکره شده است.

اطلاعات چندانی راجع به VGV در دسترس نیست. این برند، زیرمجموعه‌ی خودروسازی وی‌چای (Weichai) محسوب می‌شود که سال ۲۰۰۲ تاسیس شد اما سابقه‌ی قطعه‌سازی از سال ۱۹۴۶ دارد. این شرکت مدتی هم، اسپانسر فرعی تیم فرمول یک فراری اسکودریا در سال ۲۰۱۴ بود. گروه صنعتی سینوتراک، تولید‌کننده‌ی کامیون و کشنده‌های تجاری، مالک وی‌چای و VGV محسوب می‌شود. دولت مرکزی چین، سهام‌دار اصلی سینوتراک است. از سویی دیگر، ظاهرا خودروهای VGV با برند WOJIE نیز در چین تولید می‌شوند.

هرچند که وی‌چای VGV، در گروه خودروسازان بزرگ و بااهمیت چین قرار نمی‌گیرد؛ تنوع جالبی از محصولات متنوع دارد. این خودروها، انواع کراس‌اور، مینی ون، وانت و هاچبک الکتریکی را شامل می‌شود. اگر خط مونتاژ یا نمایندگی فروش VGV در ایران احداث شود، دو مدل شاسی بلند و یک هاچبک برقی، بیش از دیگران شانس واردات به کشورمان دارند.

وی‌چای TX7 محصول پرچمدار و جدید VGV است. این مدل، مجهز به پیشرانه‌ی ۱/۵ لیتر توربوشارژ است و فقط با سیستم دیفرانسیل جلو تولید می‌شود. وی‌چای TX7 دنده دستی و اتوماتیک هنوز به تولید انبوه نرسید و در بازار چین، احتمالا حدود ۱۷ تا ۲۰ هزار دلار قیمت دارد.

دیگر محصول مهم وی‌چای U70 است. این مدل، کمی کوچک‌تر از TX7 محسوب می‌شود و از نظر ابعاد، کمی بزرگ‌تر از چری تیگو ۷ است. وی‌چای U70 با طول بدنه‌ی ۴۸۰۶ میلی‌متر، عرض ۱۸۷۰ میلی‌متر، ارتفاع سقف ۱۶۹۱ میلی‌متر و فاصله محورهای ۲۸۰۰ میلی‌متر تولید می‌شود. پیشرانه‌ی این کراس‌اور، ۱/۵ لیتر توربوشارژ با قدرت ۱۵۰ اسب بخار و گشتاور ۲۱۰ نیوتن‌متر است. وی‌چای U70 هم فقط با سیستم دیفرانسیل جلو و دو مدل دنده دستی یا اتوماتیک عرضه می‌شود. قیمت این خودرو در بازار چین، ۱۱ تا ۱۸ هزار دلار است.

هاچبک برقی وی‌چای، EX1 نام دارد. این مدل با مجموع قدرت ۷۴ اسب بخار، توان پیمایش ۱۶۰ کیلومتر دارد. بنابر اطلاعات موجود در سایت‌های چینی، وی‌چای EX1 خودرویی دو دیفرانسیل با موتورهای مستقل روی محورهای جلو و عقب است که با قیمت ۲۲ هزار دلار فروخته می‌شود.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
6 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.