محصولات تسلا، رضایت‌بخش‌ترین خودروهای بازار

محصولات تسلا، رضایت‌بخش‌ترین خودروهای بازار

اخیراً مطلبی در مورد رضایت‌بخش‌ترین برندهای خودرویی بازار ایالات‌متحده طبق بررسی و مطالعهٔ کانسومر ریپورتز منتشر کردیم که در آن تسلا اول و اینفینیتی آخر بودند. حال نتایج مطالعهٔ دیگری در مورد رضایت‌بخش‌ترین خودروها منتشر شده که بازهم تسلا در صدر است و یک برند ژاپنی در قعر. این برند اما این بار اینفینیتی نیست بلکه مزدا است. به گفتهٔ کانسومر ریپورتز، مزدا CX-3 کمترین رضایت مالکین را دارد. البته این تنها خودروی ژاپنی در قعر جدول نیست زیرا نیسان کیکس از آخر دوم شده و پس از آن‌هم اینفینیتی QX60 و QX50 قرار گرفته‌اند. جمع پنج خودروی قعر جدولی را هم جیپ کامپس تکمیل می‌کند.

از سوی دیگر اما دارندگان محصولات تسلا عاشق خودروی خود هستند زیرا در نظرسنجی‌ها، مدل ۳ به‌عنوان رضایت‌بخش‌ترین خودروی بازار تعیین شده است. علاوه بر این، مدل S و Y هم رتبه‌های سوم و چهارم را به خود اختصاص داده‌اند اما دراین‌بین، کیا تلوراید در رتبهٔ دوم قرار گرفته و مزدا MX-5 هم رتبهٔ پنجم را از آن خود کرده است.

این بررسی شامل خودروهایی با عمر یک تا سه سال می‌شود و جنبه‌های مختلفی مثل راحتی، الکترونیک و رانندگی را در برمی‌گیرد. البته همان‌طور که در مطلب رضایت‌بخش‌ترین برندها هم ذکر شد، رتبه‌ها و امتیازات در این نظرسنجی لزوماً به قابلیت اطمینان وابسته نیستند زیرا برخی برندها مثل تسلا از مشکلات کیفی رنج می‌برند اما رتبهٔ بالایی در این مطالعه دارند درحالی‌که برندهایی با قابلیت اطمینان بالا مثل بیوک به امتیاز چندان خوبی دست نیافته‌اند.

درهرحال، در این نظرسنجی، تسلا مدل ۳ در تجربهٔ رانندگی و طراحی بیرونی تقریباً عالی بوده، در راحتی بالاتر از حد متوسط بوده و فقط در ارزش امتیاز متوسط را کسب کرده است. مزدا CX-3 نیز هرچند در رانندگی و طراحی در سطح مناسبی قرار گرفته اما هیچ‌کدام از امتیازات آن بالا نبوده‌اند. این کراس‌اوور ژاپنی در راحتی پایین‌ترین امتیاز را گرفته که زیر ۵۰ درصد بوده است و عجیب اینکه از لحاظ ارزش هم تنها کمی بهتر از مدل ۳ بوده است.

ازجملهٔ دیگر خودروهای رضایت‌بخش در این مطالعه می‌توان به کراس‌اوورهای خوش استایل لینکلن یعنی اویاتور و کُرسیر اشاره کرد که همراه با تویوتا پریوس، جیپ گلادیاتور و تسلا مدل X لیست ۱۰ خودروی برتر را تشکیل داده‌اند. در قعر لیست هم پس از جیپ کامپس، نیسان پث‌فایندر در رتبهٔ ششم قرار گرفته و پس‌ازآن شورلت ترکس، اینفینیتی Q50، فورد اکواسپرت و تویوتا C-HR رتبه‌های بعدی را به خود اختصاص داده‌اند.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
6 + 5 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.