محدود شدن حداکثر سرعت خودروهای رنو و داچیا

محدود شدن حداکثر سرعت خودروهای رنو و داچیا

ولوو به عنوان معتبرترین خودروساز سوئد چندی پیش گفته بود: “دید ما این است که در محصولات جدید ولوو هیچ‌کسی نباید جان خود را از دست داده یا شدیداً مجروح شود.” به همین خاطر ولوو حداکثر سرعت خودروهای خود را به عنوان استراتژی ایمنی جدیدش محدود کرده بود. تمامی محصولات این خودروساز هم‌اکنون با محدودیت سرعت ۱۸۰ کیلومتر در ساعتی فروخته می‌شوند و به نظر می‌رسد ولوو تنها شرکتی نیست که چنین چیزی را اعمال می‌کند.

بر پایه گزارش جدید اشپیگل، لوکا دِ مئو رئیس رنو به سهامداران گفته که سرعت بالا دلیل اصلی تلفات جاده‌ای می‌باشد. این خودروساز فرانسوی می‌خواهد حداکثر سرعت محصولات خود را به همان ۱۸۰ کیلومتر در ساعت مشابه ولوو محدود کند و به همین منظور سیستم جدید کوچ ایمنی را معرفی خواهد کرد. این سیستم محدودیت‌های سرعت و شرایط جاده را بررسی کرده و سرعت خودرو را بر همین مبنا تنظیم خواهد نمود.

باید اذعان کرد تنها چند بزرگراه معدود در دنیا وجود دارد که شما می‌توانید بدون شکستن قوانین با سرعت فراتر از ۱۴۰ کیلومتر در ساعت حرکت کنید. واضح است که بخشی از اتوبان‌های آلمان فاقد محدودیت سرعت هستند هرچند باید گفت تعداد بسیار کمی از مالکان خودروهای رنو اقدام به تست حداکثر سرعت خودروی خود در بزرگراه خواهند کرد. با این وجود اشپیگل گفته که داچیا نیز همین محدودیت سرعت ۱۸۰ کیلومتر در ساعتی را روی خودروهای خود قرار خواهد داد و با توجه عملکرد ضعیف ساندروی جدید در تست‌های تصادف این موضوع بدی نیست.

فعلاً مشخص نیست که رنو و داچیا چه زمانی خودروهای خود را با سیستم کوچ ایمنی عرضه خواهند کرد هرچند اگر خودروسازان بیشتری اقدام به انجام چنین کاری کنند سورپرایز نخواهیم شد. با وجود تیونرهای زیادی که متخصص اصلاحات نرم‌افزاری هستند، محدودیت سرعت ولوو را به راحتی می‌توان جابجا کرد و انتظار می‌رود تکنولوژی جدید رنو نیز قابل‌کنترل باشد.

به‌روزرسانی: رنو به‌صورت رسمی تائید کرد محدودیت سرعت را روی تمامی محصولات آتی خود قرار خواهد داد. این شرکت گفته است:

با آغاز سال ۲۰۲۲ مگان الکتریکی به تنظیم کننده محدودیت سرعت خودکار مجهز خواهد شد. حداکثر سرعت این خودرو به ۱۸۰ کیلومتر در ساعت محدود خواهد شد. سرعت محصولات رنو و داچیا فراتر از ۱۸۰ کیلومتر در ساعت نخواهد بود.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
8 + 11 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.