متهم شدن رنو و نیسان به تقلب آلایندگی گسترده در بریتانیا

متهم شدن رنو و نیسان به تقلب آلایندگی گسترده در بریتانیا

موسسه حقوقی هارکوس پارکر در لندن آماده‌ی شکایت از رنو و نیسان می‌شود. این شرکت با استناد به داده‌های تست مستقل که نشان داده‌اند این دو خودروساز اقدام به تقلب آلایندگی کرده‌اند چنینی کاری را انجام خواهد داد.

ظاهراً داده‌ها نشان داده‌اند ۷۰۰ هزار محصول دیزلی رنو و ۶۰۰ هزار خودروی نیسان در بریتانیا از دستگاه‌های تقلب آلایندگی استفاده کرده‌اند. مدل‌های شامل این جریان عبارت‌اند از نیسان نوت، جوک، ایکس تریل و رنو کلیو، اسپیس، کپچر، مگان و سنیک.

همچنین قانون آزادی درخواست اطلاعات باعث شده هارکوس پارکر بتواند به برخی اسناد منتشر نشده قبلی دست یابد و به این ترتیب گفته می‌شود تا ۱۰۰ هزار دستگاه نیسان قشقایی مجهز به پیشرانه ۱.۲ لیتری بنزینی تا ۱۵ بار بیشتر از حد مجاز آلایندگی در بریتانیا آلاینده تولید می‌کنند.

مدیر ارشد این موسسه حقوقی می‌گوید:

برای اولین بار ما اسنادی را مشاهده کرده‌ایم که طی آن خودروسازان شاید از تقلب‌های آلایندگی در خودروهای بنزینی و دیزلی استفاده کرده‌اند. ما این موضوع را به اطلاع رنو و نیسان رساندیم تا درباره نتایج غیرعادی به دست آمده توضیح دهند اما داده‌ها می‌گویند این خودروها درست مشابه برخی خودروهای فولکس‌واگن و مرسدس در تست‌ها بهترین رفتار را دارند و پس از آن آلایندگی بیشتری را تولید می‌کنند.

همچنین ادعا شده دولت بریتانیا به دنبال مجبور کردن نیسان به فراخوان و تعمیر این خودروها بوده اما این خودروساز ژاپنی از انجام چنین کاری سر باز زده است.

در سپتامبر ۲۰۱۷ بود که DfT در نامه‌ای به نیسان گفت:

نسخه بنزینی نیسان قشقایی برای برخی تست‌ها انتخاب شده است. ما هم‌اکنون این تست‌ها را کامل کرده و فهمیده‌ایم وقتی تست‌های NEDC در مسیر تست و همچنین در شرایط واقعی انجام می‌شود میزان آلایندگی نیتروژن اکسید برای چنین خودرویی بسیار بالاست.

یک سال بعد DfT بازهم گفت که قشقایی برای کنترل میزان نیتروژن اکسید در شرایط واقعی طراحی خوبی ندارد.

به همین منوان این موسسه حقوقی مدعی شده خودروهای رنو و نیسان مجهز به پیشرانه‌های دیزلی ۱.۵ و ۱.۶ لیتری جزو بدترین پیشرانه‌ها از نظر تولید آلایندگی نیتروژن اکسید هستند و از این نظر حتی بدتر از محصولات فولکس و مرسدس عمل می‌کنند.

اما رنو و نیسان این ادعاها را رد کرده و با انتشار بیانیه‌ای گفته‌اند:

نیسان از دستگاه‌های تقلب در هیچ‌کدام از خودروهای خود استفاده نکرده و محصولات ما کاملاً با استانداردها همخوانی دارند. گزارش ابتدایی سال ۲۰۱۷ که به تفاوت‌های بین شرایط آزمایشگاهی و دنیای واقعی اشاره کرده نشان دهنده واریانس‌هایی برای بیشترین برندهاست. همچنین گفته شده تست‌های نیسان با تمامی قوانین هماهنگ بوده‌اند.

سخنگوی رنو نیز اظهار داشته است:

تمامی محصولات رنو همچون در شرایط قانونی تست شده و استانداردهای تمامی کشورها را رعایت کرده‌اند. محصولات ما عاری از دستگاه‌های تقلب هستند.

هارکوس پارکر معتقد است مشتریان مبلغ اضافی برای این خودروها پرداخته‌اند و باید به هر خودرو غرامت ۵ هزار پوندی پرداخت شود.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
5 + 11 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.