متهم شدن دایملر، فولکس و ب‌ام‌و به تبانی

متهم شدن دایملر، فولکس و ب‌ام‌و به تبانی

رگلاتورهای ضد انحصار اتحادیه اروپا امروز دایملر، گروه فولکس‌واگن و ب‌ام‌و را به تبانی درباره‌ی استفاده از تکنولوژی‌های کاهش میزان آلایندگی محصولاتشان متهم کردند.

این کمیسیون اروپایی خاطرنشان ساخته قبلاً بیانیه‌هایی به منظور روشن ساختن این اتهامات به هر سه خودروساز فرستاده است. این اتهامات حدود دو سال پس از یورش مقامات اروپایی به مقر این خودروسازان رخ می‌دهد. در صورت اثبات اتهامات، دایملر، فولکس و ب‌ام‌و با جریمه‌های سنگینی روبرو خواهند شد.

ظاهراً این تبانی بین سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۴ و در زمان برگزاری جلسات فنی بین هر سه شرکت رخ داده است.

کمیسیونر رقابت اروپا می‌گوید:

دایملر، فولکس‌واگن و ب‌ام‌و شاید قوانین رقابت اتحادیه اروپا را شکسته باشند. به عنوان نتیجه، مشتریان اروپایی شاید فرصت خرید خودروهایی با بهترین تکنولوژی ممکن را از دست داده‌اند.

مقامات اروپایی در حال تمرکز روی سیستم‌های کاهش کاتالیتیکی هستند که از تزریق اوره برای کاهش آلایندگی نیتروژن اکسید مضر در خودروهای دیزلی (ادبلو) استفاده می‌کنند. این نگرانی‌ها همچنین درباره‌ی تبانی روی فیلترهایی است که ذرات آلاینده‌ی مضر را در خودروهای بنزینی کاهش می‌دهند.

موضوع عجیب اینکه قبلاً دایملر درباره‌ی تبانی به مقامات اروپایی هشدار داده بود اما خب انتظار نداشت خودش هم درگیر این قضیه شود.

ظاهراً در صورتی که تبانی انجام شده بین سه خودروساز یاد شده اثبات شود جریمه‌ای در حد ۱۰ درصد درآمد جهانی آن‌ها در نظر گرفته خواهد شد که بسیار زیاد است.

باید دید این سه خودروساز مشهور در آینده چه واکنشی به اتهامات وارد شده نشان خواهند داد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
10 + 3 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.