مایباخ ۶۲ دست‌دوم یا مرسدس-مایباخ S600 صفرکیلومتر؟

مایباخ ۶۲ دست‌دوم یا مرسدس-مایباخ S600 صفرکیلومتر؟

گروه دایملر در اواخر دههٔ ۹۰ میلادی تصمیم گرفت برای رقابت با دو برند لوکس و اشرافی انگلستان یعنی بنتلی و رولزرویس که حالا به ترتیب تحت مالکیت فولکس‌واگن و ب‌ام‌و قرار گرفته بودند، برند قدیمی مایباخ خود را احیا کند. این تصمیم نهایتاً در سال ۲۰۰۲ به بار نشست و سدان جدید و فوق لوکس مایباخ در دو نسخهٔ ۵۷ و ۶۲ معرفی شد.

۶۲ نسخهٔ بزرگ‌تر و گران‌تری بود که بیشتر به یک لیموزین فوق لوکس و اشرافی شباهت داشت. حال قرار است طی ماه‌های آینده در حراجی سانتا مونیکا که تحت حمایت RM Sotheby است، یک دستگاه مایباخ ۶۲ مدل ۲۰۰۴ با کارکردی در حدود ۱۳ هزار کیلومتر به حراج گذاشته شود و انتظار می‌رود با قیمتی بین ۱۲۰ تا ۱۵۰ هزار دلار به فروش برسد.

دراین‌رابطه، این سؤال مطرح می‌شود که آیا بهتر نیست بجای جانشین کنونی مایباخ که مدل مرسدس-مایباخ S600 است، این مایباخ ۶۲ دست‌دوم را خریداری کرد؟ به‌ویژه که هم‌اکنون قیمت پایهٔ مایباخ S600 از ۱۹۰ هزار دلار آغاز می‌شود که حتی از بالاترین قیمت تخمینی این مایباخ ۶۲ مدل ۲۰۰۴ هم بیشتر است.

البته این دو خودرو تفاوت‌های زیادی با یکدیگر دارند. به‌عنوان‌مثال مایباخ ۶۲ بسیار بزرگ‌تر از مرسدس-مایباخ S600 بوده و حتی از مدل پولمن کنونی هم بزرگ‌تر است. همچنین مایباخ ۶۲ مجهز به پیشرانهٔ V12 است درحالی‌که با قیمت آن هم‌اکنون می‌توان مرسدس-مایباخ S500 را خریداری کرد که از موتور V8 استفاده می‌کند. علاوه بر این، مایباخ ۶۲ بسیار خاص‌تر و منحصربه‌فردتر از مایباخ کنونی است چراکه جانشین آن در اصل همان مرسدس بنز S کلاس است که کمی طول بیشتری داشته و لوکس‌تر است.

البته نمونه‌های صفرکیلومتر مایباخ‌های قدیمی در زمانی که تولید می‌شدند قیمت بسیار بالاتری داشتند به‌گونه‌ای که قیمت بالاترین نسخه‌های آن به رقم ۴۳۰ هزار دلار می‌رسید که بیش از دو برابر بیشتر از قیمت بالاترین مرسدس-مایباخ S600 کنونی است.

حال درنهایت به نظر شما کدام‌یک از دو خودرو گزینهٔ مناسب‌تری برای خرید هستند؟ مایباخ S کلاس صفرکیلومتر یا مایباخ ۶۲ دست‌دوم؟ برخورداری از فضایی فرست کلاس در خودرویی قدیمی بهتر است یا بهره‌مند شدن از فضای بیزینس کلاس در یک ماشین صفرکیلومتر؟

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
11 + 2 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.