ماکت فراری ۲۹۶ GTB گران‌تر از یک خودروی دست دوم!

ماکت فراری ۲۹۶ GTB گران‌تر از یک خودروی دست دوم!

متخصصان ساخت ماکت در شرکت «آمالگام» از آخرین ساخته خود یعنی فراری ۲۹۶ GTB در مقیاس ۱:۸ رونمایی کردند. این شرکت ماکت‌سازی مدت‌هاست که برای ساخت مدل‌هایی با جزئیات بالا با فراری همکاری می‌کند؛ بنابراین ماکت‌هایش دارای مهر تایید از سوی فراری هستند.

ظرافت بالا در ساخت ماکت

ماکت ۲۹۶ GTB بر اساس نقشه‌های دوبعدی اصلی و مدل کامیپیوتری این خودرو ساخته شده و در ساخت آن نیز، از مواد بسیار باکیفیت در کنار کد رنگ اختصاصی فراری با مشخصات یکسان با خودروی اصلی استفاده شده است. ساخت هر یک از این مدل‌ها حدود ۳۰۰ ساعت زمان می‌برد؛ این درحالی است که توسعه ۲۹۶ GTB اصلی حدود ۳۰۰۰ ساعت زمان برد.

ظرافت کار آمالگام در ساخت این مدل با مشاهده تصاویر مشخص می‌شود؛ تا جایی که برخی ممکن است آن را با مدل اصلی اشتباه بگیرند. با حفظ جزئیاتی چون تکه‌های فیبرکربنی، رنگ اورجینال، سوراخ‌های خروجی و ورودی و چراغ‌های دقیق، طراحی بیرونی این ماکت نسبت به مدل اصلی کاملا دست‌نخورده باقی مانده است. با بازکردن درهای ماکت، شاهد یک کابین با جزئیات سرسام‌آور خواهید بود. دقت بالای کار به حدی است که حتی دوخت صندلی‌ها هم به رنگ اصلی قرمز کار شده‌اند.

ماکتی برای مالکان خودرو اصلی

تنها ۱۹۹ عدد از فراری ۲۹۶ GTB آمالگام، هر یک با قیمت ۱۳,۷۶۲ دلار (۱۲,۰۶۲ یورو) تولید خواهد شد. پرداخت هزینه‌ای اینچنینی برای یک ماکت، کمی ناعاقلانه به‌نظر می‌رسد اما اگر نگاهی به قیمت نسخه اصلی این خودرو بیندازیم که برابر ۳۰۶,۹۰۸ دلار است، خواهیم دید که احتمالا بسیاری از مالکان آن مایل به داشتن این ماکت نیز خواهند بود. آمالگام پا را از این هم فراتر گذاشته است و به خریداران این ماکت اجازه شخصی‌سازی ماکت را مطابق خودرو اصلی‌شان می‌دهد.

تنها راه دیدن این مدل ساختگی، رفتن به نمایندگی فراری در اروپای مرکزی است؛ جایی که آمالگام چند نمونه از این ماکت‌ها را برای نمایش قرار داده است. قرار است در کنار نمونه ۱:۸، مقیاس ۱:۱۲ این ماکت نیز ساخته شود تا گزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه‌تر برای مالکان ۲۹۶ GTB و علاقه‌مندان به ماکت‌های فراری باشد. در ادامه می‌توانید برخی تصاویر این ماکت فوق‌العاده را مشاهده کنید:

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
8 + 8 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.