مانی خوشبین مرسدس AMG GT بلک سریز P One Edition خود را دریافت کرد

مانی خوشبین مرسدس AMG GT بلک سریز P One Edition خود را دریافت کرد

کلکسیونر مشهور مرسدس‌بنزهای SLR مک‌لارن و حرفه‌ای بازار خریدوفروش خانه در آمریکا، مانی خوشبین، به‌عنوان یکی از ۲۷۵ مشتری خاص کمپانی آلمانی مرسدس‌بنز که منتظر تحویل گرفتن ابرخودروی AMG One خود هستند، نسخه‌ای خاص از سوپرخودروی مرسدس AMG GT بلک سریز به نام «P One Edition» را دریافت کرد.

مرسدس‌بنز در نمایشگاه خودروی فرانکفورت که پاییز سال ۲۰۱۷ برگزار شد، از مدل مفهومی مرسدس AMG پروژه یک (ONE) رونمایی کرد. این ابرخودرو قرار بود مانند یک خودروی فرمول یک برای جاده و خیابان باشد. مرسدس برای ساخت آن نیز از موتور ۱.۶ لیتری V6 موجود در خودروهای فرمول ۱ استفاده کرد که کار را پیچیده‌تر از همیشه کرد. قرار بود خریداران تا پاییز سال ۲۰۱۸ ابرخودروهای خود را دریافت کنند اما در نهایت با تاخیر بسیار، هنوز با گذر بیش از ۳ سال، یک مشتری هم ابرخودروی رویایی خود را تحویل نگرفته است.

سازنده آلمانی اعلام کرده است که تنها ۲۷۵ نمونه از ابرخودروی ONE ساخته خواهد شد و هرکدام، ۲.۲۷۵ میلیون یورو قیمت خواهند داشت؛ تازه باید مالیات برارزش‌افزوده را نیز به آن اضافه کنید. از آنجایی که تاخیر زیادی در تحویل این خودرو انجام شد، مرسدس تصمیم گرفت با حرکتی زیبا، از ناامیدشدن مشتریان خاصش جلوگیری کند؛ بنابراین برای هر یک از آن‌ها، یک نسخه ویژه از سوپرخودروی AMG GT بلک سریز را ارسال کرد و آن را P One Edition نامید. بنز به تعداد مشتریان ابرخودروی AMG ONE از این سوپرخودرو نیز تولید خواهد کرد.

اصلی‌ترین تفاوت نسخه P One با باقی نمونه‌های عادی، طرح‌ورنگ متفاوت و دوگانه آن است. بدنه به رنگ نقره‌ای و سقف سیاه رنگ شده‌اند. مرسدس برای هرچه زیباتر و خاص‌تر کردن این خودرو، از ستاره‌های لوگوی خود روی بخش پشتی و کناری بدنه استفاده کرده است. در بخش‌هایی نیز شاهد حضور رنگ تیم فرمول یک مرسدس-پتروناس هستیم. در داخل خودرو هم شاهد استفاده از همان رنگ سبز پتروناس هستیم. کلید شخصی‌سازی سطح کنترل کشش نیز به همین رنگ مزین شده است.

قلب تپنده مرسدس‌بنز AMG GT بلک سریز P One Edition را قدرتمندترین موتور ۴ لیتری V8 تویین توربوی مرسدس تشکیل می‌دهد که می‌تواند تا ۷۲۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. در نهایت این قدرت ازطریق یک جعبه‌دنده دوکلاچی ۷ سرعتی به چرخ‌های عقب منتقل می‌گردد. شتاب‌اولیه این خودرو برابر ۳.۲ ثانیه است و می‌تواند تا سرعت ۳۲۵ کیلومتر بر ساعت حرکت کند. گفتنی است که تمام مرسدس‌های AMG GT بلک سریز به همین موتور مجهز شده‌اند.

این خودروی خاص و دوستداشتنی به قیمتی خاص هم به‌فروش می‌رسد. مرسدس‌بنز هر مدل P One Edition را ۵۰ هزار دلار گران‌تر از نمونه عادی می‌فرشد. البته اگر این حقیقت را درنظر بگیرید که مالکان AMG ONE هم‌اکنون هزینه‌ای بیش از ۲.۳ میلیون یورو را متحمل شده‌اند، ۵۰ هزار دلار کم‌وزیادشدن قیمت یک سوپرخودرو برایشان مشکل خاصی ایجاد نمی‌کند.

مانی خوشبین که سرانجام این سوپرخودروی خاص خود را تحویل گرفت معتقد است که خودروی یادشده، از آنچه در تصاویر می‌بینید به‌مراتب زیباترو جذاب‌تر است.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
2 + 2 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.