مانی خوشبین، طراحان مک لارن را با بوگاتی‌های خود شگفت‌زده کرد

مانی خوشبین، طراحان مک لارن را با بوگاتی‌های خود شگفت‌زده کرد

افراد زیادی دوست دارند جای طراحان مک لارن باشند. هرچه باشد این شرکت و کارکنانش سازنده برخی از بهترین سوپر اسپرت‌های دنیا هستند؛ اما ارتباط مک لارن و مانی خوش‌بین به عنوان یکی از ثروتمندترین ایرانی‌های ساکن خارج از کشور از کجا ناشی می‌شود؟ به گزارش motor1، خوش‌بین به خاطر علاقه خودش به مک لارن SLR شناخته می‌شود. در واقع او مالک ۹ دستگاه از این خودروست. علاوه بر SLR می‌توان به محصولاتی همچون بوگاتی ویرون و نسخه خاص هرمس ادیشن شیرون اشاره کرد. پاگانی هوایرا و اسپیدتیل هرمس نیز در گاراژ شخصی خوش‌بین حضور دارند. این تاجر موفق اخیراً دو طراح ارشد مک لارن را به ملک خود دعوت کرده تا پشت فرمان بوگاتی‌های خود بنشینند.

مانی خوش‌بین علاوه بر اینکه خودش پشت فرمان دارایی‌های ارزشمندش می‌نشیند به دیگران نیز اجازه می‌دهد سوپر اسپرت‌هایش را تست کنند. الکس و استیو که جزو طراحان مک لارن هستند فرصت راندن هیولاهای ۱۶ سیلندر مولشایم را داشته‌اند و کاملاً تحت تأثیر این دو هایپرکار قرار گرفته‌اند. یکی از آن‌ها قدرت ۱۰۰۱ اسبی دارد درحالی‌که قدرت دیگری به ۱۵۰۰ اسب بخار می‌رسد و بنابراین این دو خودرو از نظر قدرت در همان دسته‌ای قرار می‌گیرند که اسپیدتیل حضور دارد.

درحالی‌که مک لارن اسپیدتیل به مدد استفاده از پیشرانه الکتریکی قدرت ۱۰۵۵ اسب بخاری تولید می‌کند، بوگاتی از پیشرانه ۸ لیتری درون‌سوز استفاده می‌کند. طراحان مک لارن از حس قدرتی که چهار توربوی پیشرانه تولید می‌کنند لذت برده‌اند و همچنین تحت تأثیر پایداری بالای این دو خودرو قرار گرفته‌اند. آن‌ها می‌گویند کابین شیرون حس راندن یک تکه ناب از جواهر را ارائه می‌کند.

به عقیده طراحان مک لارن، ویرون رانندگی درگیرکننده‌تری دارد درحالی‌که شیرون آرامش و رفاه بیشتری در کابین دارد. نیازی به گفتن نیست که هر دو خودرو تجربه سواری متفاوتی نسبت به محصولات مک لارن دارند. بوگاتی‌ها را می‌توان جی‌تی‌های راحت‌تر با قدرت بسیار زیاد دانست درحالی‌که خودروهایی همچون ۷۲۰S و سنا بیشتر روی پیست متمرکز هستند و راننده را به عبور پرسرعت از پیچ‌ها تشویق می‌کنند.

مانی علاوه بر ویرون و شیرون به بوگاتی بولاید نیز علاقه خاصی دارد و آن را سفارش داده است. این خودرو که قبلاً در تمامی مدل‌ها فروخته شده نسخه پیست محور از شیرون محسوب می‌شود و تنها ۱۴۵۰ کیلوگرم وزن دارد. این رقم برای هایپرکاری که از پیشرانه ۱۶ سیلندر استفاده می‌کند عددی شگفت‌انگیز به حساب می‌آید. بولاید به تعداد ۴۰ دستگاه و با قیمت ۴ میلیون یورو تولید خواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
4 + 5 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.