ماموریت آرتمیس 1 ناسا باز هم به تعویق افتاد + تاریخ پرتاب بعدی

ماموریت آرتمیس 1 ناسا باز هم به تعویق افتاد + تاریخ پرتاب بعدی

ماموریت آرتمیس 1 ناسا دقایقی پیش از پرتاب با مشکلی پیچیده مواجه شده و به همین دلیل مهندسان مجبور شده‌اند تاریخ پرتاب را به تعویق بیندازند.

پرتاب آرتمیس 1 ناسا به دلیل نقص موتور RS-25 در سیستم پرتاب فضایی موشک SLS به تعویق افتاد. این موتور قرار بود با هیدروژن و اکسیژن مایع پر شود تا قبل از پرتاب آماده احتراق شود، اما مهندسان تیم پرتاب متوجه شدند که یکی از موتورها آنطور که انتظار می‌رفت عمل نمی‌کند. به نظر می‌رسد موتور شماره 3 از مشکل پیچیده‌ای رنج می‌برد.

بازه‌ی پرتاب بعدی آرتمیس 1 برای روز جمعه، 2 سپتامبر (11 شهریور) تعیین شده است. البته احتمال دارد پرتاب موشک در این تاریخ هم عملی نشود.

مدیر پرتاب، طرحی را برای عیب یابی یکی از موتورهای RS-25 که در حال خرابی است، ارائه کرده بود. اما به نظر می‌رسد که طرح عیب یابی جواب نداده و اکنون از تیم هیدروژن خواسته شده تا طرح جدیدی را برای حل این مشکل ارائه دهد. شمارش معکوس پرتاب در T-40 دقیقه به حالت تعلیق درآمد؛ زیرا تیم هیدروژن همچنان در حال بحث و هم فکری در مورد گزینه‌های پیشرو برای تکمیل پرتاب آرتمیس 1 است. البته مهندسان ناسا ادعا کرده‌اند که هیچ نشتی در مخزن سوخت به چشم نمی‌خورد و مشکل کمی پیچیده‌تر است. گویا چنین مشکلی قبلا در پرتاب شاتل فضایی هم دیده شده بود.

عملیات آرتمیس 1 به دلیل نقص فنی در موتور شماره 3 به تعویق افتاده است

آرتمیس 1 ماموریتی بدون خدمه است که اولین ماموریت از زنجیره ماموریت‌های پیچیده‌تر «بازگشت به ماه» تلقی می‌شود و در نهایت انسان را به تنها قمر زمین می‌برد. ناسا در طول این ماموریت آزمایشی، عملکرد و قابلیت‌های قدرتمندترین پرتابگر خود، یعنی سیستم پرتاب فضایی (SLS) و کپسول خدمه‌ی «اوریون» را بررسی خواهد کرد. در طول این ماموریت شش هفته‌ای، اس ال اس و اوریون، مسافتی در حدود 65000 کیلومتری را تا ماه طی کرده و سپس به زمین بازمی‌گردند.

به نظر شما مهندسان ناسا می‌توانند مشکل پیش رو را حل کنند یا عملیات آرتمیس 1 به طور کامل لغو خواهد شد؟

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 1 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.