ماسک: تسلا و فورد هرگز ورشکست نمی‌شوند!

ماسک: تسلا و فورد هرگز ورشکست نمی‌شوند!

خلق یک کمپانی خودروسازی موفق کار آسانی نیست و این را ایلان ماسک مدیر اجرایی تسلا به خوبی می‌داند. او همچنین می‌داند چگونه کمپانی خودش را از ورشکستگی دور کند.

ماسک با استفاده از توئیتر به ۴۸ میلیون دنبال کننده خود گفته که تسلا و فورد تنها خودروسازان آمریکایی هستند که حداقل در دورانی که وجود دارند ورشکست نخواهند شد. ماسک می‌گوید: “پروتوتایپ ها آسان هستند اما تولید سخت بوده و مثبت نگه داشتن جریان سرمایه طاقت فرسا است.”

جیم فارلی مدیر ارشد فورد سریعا به ماسک پاسخ داده هرچند پاسخ او به کلمه “احترام” خلاصه شده است.

ماسک افزوده تلاش‌های سخت و چند هفته‌ای خودش و کارکنان باعث شده سرنوشت تسلا شبیه دیگر خودروسازان در آمریکا نباشد. در نوامبر ۲۰۲۰ بود که به گفته ماسک تسلا تنها یک ماه با ورشکستگی فاصله داشت زیرا این شرکت می‌خواست تسلا مدل ۳ را به تولید انبوه برساند. همچنین این خودروساز خبرساز در سال ۲۰۰۸ نیز نزدیک بود ورشکست شود اما با جذب سرمایه ۴۰ میلیون دلاری از این خطر عبور کرد.

ماسک آن زمان گفته بود:

آخرین میزان از سرمایه‌ام را نیز در کار گذاشتم بااینکه فکر می‌کردم هنوز هم شکست می‌خوریم؛ اما یا ورشکست می‌شدیم یا ادامه می‌دادیم. پیدا کردن سرمایه برای یک استارت آپ الکتریکی بسیار سخت بود و این در حالی بود که کمپانی‌هایی همچون جنرال موتورز و کرایسلر به سمت ورشکستگی حرکت می‌کردند.

اما هم‌اینک ایلان ماسک به همه سختی‌های گذشته لبخند می‌زند و جزو ثروتمندترین افراد دنیاست.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
2 + 15 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.