لندویند X2 و این بار کپی از لادا!

لندویند X2 و این بار کپی از لادا!

شرکت چینی لندویند با معرفی کراس‌اوور X7 که کپی فاحشی از رنجروور اووک بود سروصدای زیادی به پا کرد؛ اما کپی‌کاری‌های این شرکت پایان ندارد و گویا برای کپی کردن صرفاً به سراغ برندهای جهانی نمی‌رود زیرا لندویند اخیراً یکی از محصولات لادا را قربانی جدیدترین کپی‌کاری خود کرده است که این یعنی لندویند برای کپی‌کاری حتی به خودروسازان روسی هم رحم نمی‌کند!

خودروی موردنظر ما در این مطلب کراس‌اووری بنام X2 است که چند ماه پیش در نمایشگاه خودروی شانگهای ۲۰۱۷ معرفی شده و از سه‌ماههٔ دوم سال جاری به بازار چین عرضه شدت است. نمای جلویی این کراس‌اوور چینی کپی تقریباً کاملی از لادا ایکس‌ری است به‌نحوی‌که در این قسمت چراغ‌های جلو و فرم ایکس شکل جلویی با زه‌های کرومی ضخیم دقیقاً از لادا ایکس‌ری کپی شده است.

با توجه به اینکه لندویند در اصل جوینت ونچری میان شرکت‌های چانگان و جیانگ‌لینگ است، کراس‌اوور جدید X2 بر اساس چانگان CS35 ساخته شده و به همین دلیل نمای جانبی آن کاملاً با CS35 یکسان است. پس‌ازاین قسمت که نکتهٔ جدیدی ندارد گذر کرده و به قسمت عقبی می‌پردازیم. برای طراحی این قسمت لندویند لادا ایکس‌ری را رها کرده و به سراغ میتسوبیشی ASX رفته است.

در این قسمت به جهت عدم تغییر قالب‌های تولید بخش جانبی، قسمت کناری چراغ‌های عقب تقریباً با چانگان CS35 یکسان است و صرفاً قسمت میانی آن‌ها که روی درِ صندوق قرار دارد تغییر کرده است. در این قسمت همچنین نوشتهٔ LAND WIND به‌صورت بزرگ بالای جا پلاک کار شده و دیفیوزری نه‌چندان زیبا هم روی سپر عقب تعبیه شده است. ستون C خودرو نیز مانند چانگان CS35 مشکی‌رنگ است اما چیزی که در نمای عقبی X2 واقعاً بد به نظر می‌رسد سر اگزوز کوچک تکی آن است.

لندویند X2 در ابتدا با یک پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری با ۱۲۳ اسب بخار قدرت به بازار عرضه شده است ولی بعداً برای آن یک واحد ۱.۵ لیتری توربوی ۱۵۰ اسب بخاری هم برای آن ارائه خواهد شد. طول، عرض و ارتفاع این ماشین به ترتیب برابر با ۴.۱۶ متر، ۱.۸۱ متر و ۱.۶۷ متر بود و فاصلهٔ محوری آن نیز ۲.۶۵ متر است. لندویند X2 خودروی ارزان‌قیمتی است به‌نحوی‌که قیمت آن از حدود ۶۵ هزار یوآن (۹۹۰۰ دلار) آغاز شده و به حدود ۸۵ هزار یوآن (۱۲,۹۰۰ دلار) می‌رسد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
2 + 2 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.