لغو پروژه سرویس‌های پارک مشترک مرسدس بنز و ب‌ ام‌ و

لغو پروژه سرویس‌های پارک مشترک مرسدس بنز و ب‌ام‌و

در سال ۲۰۱۹ دایملر و ب‌ام‌و با انتشار بیانیه‌ای سورپرایز کننده اعلام کردند با همکاری یکدیگر اقدام به توسعه تکنولوژی رانندگی خودکار کرده و هدف از آن نیز عرضه خودروهای خودران سطح ۴ تا سال ۲۰۲۴ می‌باشد. این سیستم قرار بود حتی پیشرفته‌تر از سیستم نیمه خودران بکار رفته در مرسدس S کلاس جدید و ب‌ام‌و iX باشد.

متأسفانه این همکاری عمر کوتاهی داشت و سال پیش هر دو شرکت اعلام کردند همکاری دو طرف به خاطر هزینه‌های توسعه‌ای و شرایط تجارت و اقتصادی فعلی به حال تعلیق درآمده است. هم‌اکنون همکاری دیگر مرسدس و ب‌ام‌و نیز به پایان راه خود رسیده است. در سال ۲۰۱۹ مرسدس و ب‌ام‌و جوینت ونچر Your Now را تشکیل دادند که سرویس‌های اشتراک خودرویی، شارژ خودروهای الکتریکی و پارک خودروها را در اروپا و آمریکا راه‌اندازی نمود.

این دو خودروساز آلمانی اعلام کرده‌اند در حال فروش گروه پارک (یک برنامه موبایلی برای پارک خودروها) به کمپانی رقیب یعنی گروه ایزی پارک اروپا هستند. ایزی پارک با خرید این شرکت حضور خود را به آمریکای شمالی گسترش خواهد داد، جایی که برنامه ParkNow محبوب‌ترین برنامه پارکینگ بوده و بیش از ۲۲ میلیون کاربر دارد.

ParkNow در ۱۱۰۰ شهر در ۱۱ کشور دنیا فعال بوده و رانندگان با آن می‌توانند مبلغ پارک خودرو در خیابان و پارکینگ‌ها را از طریق گوشی هوشمند بپردازند. با این سرویس مشتریان می‌توانند پارکینگ را رزرو کرده و با آن به دنبال جای پارک باشند.

اما ایزی پارک از طرف دیگر سرویس‌های پارک دیجیتال را در بیش از ۲۲۰۰ شهر در ۲۰ کشور دنیا ارائه کرده و رانندگان با آن می‌توانند جای پارک را پیدا نموده و مبلغ مدنظر را بپردازند. رینر فورر معاون سرمایه‌گذاری ب‌ام‌و گفته است:

ما از خرید سرویس‌های پارک خود توسط ایزی پارک استقبال می‌کنیم. این یک قدم مهم روبه‌جلو در زمینه تحول سرویس‌های دیجیتال بوده و مصرف‌کنندگان شاهد خلاقیت‌های بیشتری در آینده خواهند بود.

یوهان بیرگرسون مدیرعامل گروه ایزی پارک افزوده است:

ما از خرید ParkNow خوشحالیم و آن را به کل تیم و مشتریان تبریک می‌گوییم. خرید این شرکت به ما اجازه می‌دهد سرویس حمل‌ونقل ساده‌تر و بهتری را در شهرهای بیشتری ارائه کنیم. خرید ParkNow حرکتی استراتژیک به منظور تسریع رشد درازمدت شرکت بوده است.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
7 + 1 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.