لغو حدود یک‌چهارم سفارش‌های خرید تسلا مدل ۳

لغو حدود یک‌چهارم سفارش‌های خرید تسلا مدل ۳

شاید تسلا وفادارترین طرفداران خودرویی را در سراسر جهان داشته باشد اما حتی این موضوع نیز نمی‌تواند کمکی به کاهش مشکلات مربوط به تأخیر تولید مدل ۳ بکند.

زمانی که در آوریل سال ۲۰۱۶ سفارش‌ها برای خرید مدل پایه این خودرو پذیرفته شد تسلا هزاران سپرده خرید را در عرض چند هفته دریافت کرد. البته داده‌های منتشر شده نشان می‌دهد که تا پایان ماه آوریل سال جاری ۲۳ درصد سفارش‌های خرید این خودرو در آمریکا لغو شده است.

آمار نشان می‌دهد که ۱۸ درصد لغو سفارش‌ها در ماه آوریل رخ داده، همان ماهی که ایلان ماسک گفته بود این سدان با تأخیر تولید ۶ تا ۹ ماهه روبرو شده است. البته همه لغو سفارش‌ها به خاطر این تأخیرهای پی‌درپی نبوده زیرا وضعیت مالی بسیاری از مشتریان نیز در طول ۲ سال گذشته دستخوش تغییر شده است.

با این وجود داده‌ها نشان می‌دهد حداقل برخی از مشتریان نیز از این انتظار خسته شده و البته تعداد آن‌ها رو به افزایش است.

بدون هیچ‌گونه تعجبی تسلا ادعا می‌کند داده‌های منتشر شده توسط Second Measures با داده‌های داخلی شرکت همخوانی ندارد اما این شرکت از اشاره به تعداد سفارش‌های لغو شده خودداری کرده است. پیش از آنکه ماسک شروع به انتقاد از رسانه‌ها بکند گفته بود ۴۵۵ هزار سفارش قطعی از میان ۵۱۸ هزار سفارش ابتدایی دریافت کرده که نشان دهنده حدود ۶۳ هزار سفارش لغو شده است.

تسلا سال پیش تلاش داشته تا تأخیرهای تولید مدل ۳ را مدیریت کند و به مشتریان پیشنهاد خرید مدل‌های گران‌تر S و X را کرده است.

به گزارش Recode، این خودروساز آمریکایی اذعان داشته تأخیرهای متعدد در تولید مدل ۳ باعث شده آمار لغو سفارش‌ها رو به افزایش باشد. تسلا گفته است:

تأخیر در تولید و عدم دسترسی به برخی گزینه‌های برنامه‌ریزی ‌شده مخصوصاً نسخه دوموتوره چهار چرخ محرک و همچنین نبود مجموعه باتری کوچک‌تر باعث لغو برخی سفارش‌ها شده است.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
6 + 8 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.