لذت رانندگی در هوای آزاد با فراری ۸۱۲ GTS جدید

لذت رانندگی در هوای آزاد با فراری ۸۱۲ GTS جدید

ما می‌دانیم که نفس خودروهای درون‌سوز به ویژه نسخه‌های دارای پیشرانه‌های حجیم به شماره افتاده است. عمر این خودروها اندکی با الکتریکی سازی بیشتر شده اما این امر به معنی خداحافظی با محصولات نابی همچون فراری‌های دارای پیشرانه‌های ۱۲ سیلندر تنفس طبیعی می‌باشد.

بنابراین اگر ۸۱۲ GTS به معنی غزل خداحافظی این خودروساز با پیشرانه ۱۲ سیلندر نمادین باشد بنابراین پرداخت ۲۹۳۱۵۰ پوند برای این خودرو ارزشش را خواهد داشت زیرا همه‌چیز این سوپر اسپورت خیال‌انگیز در پیشرانه‌اش تجلی یافته است.

پیشرانه ۱۲ سیلندر ۶.۵ لیتری ۸۱۲ GTS قدرت ۸۰۰ اسب بخاری تولید می‌کند و عدد ۸ در نام خودرو نیز به این موضوع اشاره دارد. گشتاور ۷۱۸ نیوتون متری پیشرانه نیز به گونه‌ای ارائه می‌شود که ۸۰ درصدش از دور ۳۵۰۰ در دسترس است بنابراین چه کسی به توربو نیاز دارد؟!

با استفاده از توربو شاهد غرش این نیروگاه آهنین تا دور ۸۹۰۰ هستیم و با پرداخت ۳۰ زار پوند بیشتر برای نسخه GTS در مقایسه با ۸۱۲ سوپرفست کوپه شما می‌توانید از خودرویی روباز با سقف سخت تاشونده سود ببرید. این خودرو صدای فوق‌العاده‌ای تولید می‌کند و با سقف باز بهتر می‌توانید نعره‌های آن را گوش کنید. اگزوز نیز برای ارائه صدایی دل‌پذیرتر در GTS به‌طور ویژه‌ای تنظیم شده است.

سقف بیشتر مشابه نمونه‌های تارگا است. این بخش از خودرو به‌صورت برقی کار کرده و تا شدن آن ۱۴ ثانیه طول می‌کشد. این کار را تا سرعت ۴۵ کیلومتر در ساعت می‌توان انجام داد.

البته عملکرد سقف احساس‌برانگیزترین جنبه ۸۱۲ GTS نیست. به خاطر وزن بالاتر مکانیسم سقف و تقویت‌های انجام شده در بدنه این خودرو حدود ۱۲۰ کیلوگرم سنگین‌تر از سوپرفست بوده اما با وزن خشک ۱۶۲۵ کیلوگرمی هیچ خللی در پرفورمنس خودرو وارد نشده است.

GTS در کمتر از ۳ ثانیه سرعت خود را از سکون به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رساند و شتاب صفر تا ۲۰۰ کیلومتر در ساعت آن نیز در ۸.۳ ثانیه ثبت می‌شود. این سرعتی فوق‌العاده برای یک خودروی روباز و تنفس طبیعی است و قطعاً همین موضوع را در زمان حرکت حس می‌کنید.

با انتخاب حالت مسابقه‌ای از روی سیستم منتینوی فرمان پاسخ میدونی گاز تقریباً مشابه یک خودروی الکتریکی می‌شود. چند میلی‌متر فشار روی میدونی گاز به معنی غرش آنی پیشرانه خواهد بود.

شما منحنی گشتاور فربه خودرو را حس خواهید کرد و شاهد عملکرد راحت و بی‌دردسر پیشرانه خواهید بود. ۸۱۲ GTS هرگز کند حس نمی‌شود و هرچقدر که دور پیشرانه بالا می‌رود صدای جذاب‌تری تولید می‌کند.

در هر نقطه‌ای که اندکی از فشار روی میدونی گاز بکاهید گیربکس دوکلاچه دنده را تعویض کرده و به سرعت این کار را انجام می‌دهد. ما خودروهای الکتریکی زیادی را تست کرده‌ایم و اگرچه شتاب گیری برخی از آن‌ها با فراری برابر است اما هیچ‌یک از آن‌ها نمی‌توانند با کاراکتر و صدای تولیدی GTS برابری کنند.

البته ۸۱۲ روباز فقط به پیشرانه فوق‌العاده‌اش خلاصه نمی‌شود. شاسی نیز همانند پیشرانه عالی است. فرمان خودرو به همان اندازه‌ای که از فراری انتظار می‌رود تیز بوده و اگرچه سقف ثابت دیگر وجود ندارد اما استحکام پیچشی GTS عالی بوده و بنابراین بخش جلوی خودرو مشکلی در همراهی با سرعت فرمان پذیری ندارد.

میزان چسبندگی اکسل جلو به منظور حضور همه‌جانبه در پیست مثال‌زدنی است. حس چندانی از فرمان برقی و نسبتاً سبک‌وزن به دستان راننده منتقل نمی‌شود اما دماغه دراز خودرو با اطمینان زیادی وارد پیچ می‌شود.

چابکی ناب GTS با دومین نسل فرمان پذیری اکسل عقب فراری همراه شده است. در واقع چرخ های عقب برای کمک به فرمان پذیری و پایداری خودرو اندکی تغییر زاویه می‌دهند.

چسبندگی و کشش خودرو با توجه به سطح پرفورمنس ۸۱۲ GTS به‌طور سورپرایز کننده‌ای خوب بوده و لاستیک‌های پیرلی پی زیرو به خوبی در هوای گرم زمان تست عمل می‌کنند. البته GTS در حالت رانندگی CT Off کمی بهتر عمل می‌کند.

پس از طی کردن چند پیش و یک مسیر مستقیم کوتاه واضح است که این خودرو پرفورمنس یک سوپر اسپورت ناب را به نمایش می‌گذارد؛ و زمانی که تصمیم می‌گیرید به خودرو فشار نیاورید پرچم‌دار روباز فراری محصولی فوق‌العاده در سرعت‌های بزرگراهی نشان می‌دهد و اعتبار یک GT را به رخ می‌کشد. در واقع این خودرو ترکیبی عالی از خشونت و آرامش است.

با پایین بودن سقف توربولانس زیادی در کابین وجود ندارد و دو قطعه کوچک بالای ریل شیشه جلو به دور شدن هوای مزاحم از کابین کمک می‌کنند.

علیرغم اینکه فراری در این خودرو از ساختار شاسی سنتی در مقایسه با رقبای دارای مونوکوک فیبر کربنی استفاده کرده اما هیچ کمبودی وجود ندارد. در واقع در جاده غیرممکن است که وزن بالاتر ۸۱۲ GTS را حس کنید. استفاده از حالت جاده ناهموار فراری برای سیستم تعلیق نیز باعث شده عملکرد این سوپر اسپورت در دست‌اندازها بهتر از انتظارات باشد.

از نظر فضای کابین و بار باید به فضای ۲۱۰ لیتری اشاره کنیم که چند کیسه را می‌توان در آن جای داد. میدان دید جلو نیز بسیار خوب بوده که دلیل آن دماغه کم ارتفاع ۸۱۲ GTS است. البته فراری محصولی بسیار طویل و پهن ساخته که اگرچه ابهت خودرو را بالا برده اما میدان دید عقب را کم کرده است.

البته برخی کاستی‌ها نیز در این خودرو وجود دارند که نشان دهنده ریشه‌های قدیمی‌تر ۸۱۲ GTS نسبت به محصولات مدرن‌تر این خودروساز ایتالیایی می‌باشند.

نمایشگر سیستم اطلاعات سرگرمی این خودرو حالت سنتی داشته و از نظر کیفیت نیز خیلی سطح بالا نیست. کار کردن با منوها نیز خیلی راحت انجام نمی‌شود.

در واقع کل کابین می‌توانست یک به‌روزرسانی را دریافت کند. اگرچه متریال بکار رفته کیفیت خوبی دارند اما طراحی این بخش نسبت به جدیدترین جی تی فراری یعنی روما کمی از مد افتاده به نظر می‌رسد.

با این وجود باید گفت چنین چیزهای مشکل بسیار کوچکی محسوب می‌شوند چراکه فراری مهندسی، طراحی و کیفیت ناب خود را در تولید ۸۱۲ GTS بکار برده است.

به عنوان شام آخر پیشرانه‌های ۱۲ سیلندر تولید سری فراری، ۸۱۲ GTS ارزش‌های این برند را نشان می‌دهد. پرفورمنس خودرو واقعاً برجسته بوده و چگونگی سواری خودرو نیز بخشی از فرایند دوست داشتن آن است. بله کابین خودرو شاید از نظر طراحی و تکنولوژی کمی عقب مانده باشد اما تقریباً در هر جنبه دیگری ۸۱۲ GTS بهترین سوپر اسپورت پیشرانه جلو و بهترین گرندتورر بازار است. احسنت به فراری!

مشخصات فراری ۸۱۲ GTS

  • قیمت: ۲۹۳۱۵۰ پوند
  • پیشرانه: ۱۲ سیلندر ۶.۵ لیتری بنزینی
  • قدرت/گشتاور: ۷۸۹ اسب بخار/۷۱۸ نیوتون متر
  • گیربکس: ۷ سرعته دوکلاچه، دیفرانسیل عقب
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: زیر ۳ ثانیه
  • حداکثر سرعت: فراتر از ۳۴۰ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۱۶.۴ لیتر در هر صد کیلومتر

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
2 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.