لایحه پیشنهادی دولت آمریکا، قیمت کامیون برقی تسلا سمی را ارزان‌تر خواهد کرد

لایحه پیشنهادی دولت آمریکا، قیمت کامیون برقی تسلا سمی را ارزان‌تر خواهد کرد

دولت فدرال آمریکا لایحه جدیدی در زمینه اعتبار مالیاتی خودروهای برقی پیشنهاد کرده است که در صورت تصویب می‌تواند قیمت نهایی کامیون برقی تسلا سمی را فوق‌العاده ارزان کند.

به گزارش insideevs، اعتبار مالیاتی جدید خودروهای برقی توسط دولت فدرال ایالات متحده به تازگی پیشنهاد شده است که می‌تواند به زودی به قانون تبدیل شود. در حالی که لایحه احتمالی دارای انواع جزئیات مربوط به خودروهای برقی مصرفی است، اعتباری برای خودروهای تجاری سنگین نیز وجود دارد. اگر اعتبار جدید به قانون تبدیل شود، تسلا سمی (Semi) آینده بسیار ارزان‌تر خواهد بود.

برقی‌کردن خودروهای سواری، کامیون‌ها و شاسی‌بلندها مطمئناً به کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای کمک می‌کند. با این حال، مسلماً انتقال ناوگان و وسایل نقلیه تجاری بزرگتر از سوخت بنزین و گازوئیل به برق بسیار مهم‌تر است، اما این ماموریت بسیار گران تمام می‌شود و خود وسایل نقلیه ارزان نیستند.

انتظار می‌رود قیمت کامیون برقی تسلا سمی از حدود ۱۵۰،۰۰۰ دلار شروع شود و ظرفیت پیمایشی معادل ۴۸۲ کیلومتر (۳۰۰ مایل) داشته باشد. با این حال، تسلا در گذشته بارها قیمت تمام خودروهای الکتریکی خود را افزایش داده است. این احتمال وجود دارد که وقتی تسلا سمی بالاخره وارد بازار شود، قیمتی بیش از آنچه که خودروساز آمریکایی در ابتدا انتظار داشت، داشته باشد. در هر صورت، این احتمال وجود دارد که قیمت کامیون برقی سمی بسیار بیشتر از گزینه دیزلی باشد.

به هر حال، قانون جدید کاهش تورم ۲۰۲۲ و لایحه مصالحه که توسط سناتورهای دموکرات چاک شومر و جو مانچین مورد توافق قرار گرفت، اعتبار مالیاتی برای وسایل نقلیه الکتریکی را همراه با برنامه‌های دیگر برای کمک به کاهش تورم و حفاظت از محیط زیست ارائه می‌دهد.

بر اساس جزئیات مربوط به اعتبارات مالیاتی خودروهای برقی در این لایحه، خودروهای تجاری سنگین با وزن بیش از ۶،۳۵۰ کیلوگرم (۱۴،۰۰۰ پوند) واجد شرایط دریافت اعتبار مالیاتی ۴۰،۰۰۰ دلاری یا ۳۰ درصد از کل هزینه خودرو خواهند بود. اگر این لایحه بدون هیچ تغییری تصویب شود، خریدار می‌تواند از کمترین مقدار دو گزینه‌ی یادشده استفاده کند.

ما فقط می‌توانیم فرض کنیم که تسلا سمی واجد شرایط دریافت اعتبار مالیاتی در صورت تصویب این لایحه است. با این حال، هیچ راهی برای اطلاع دقیق نداریم. در شرایط کنونی فقط باید منتظر ماند تا لایحه دولت فدرال به تصویب برسد و قانونی شود تا بتواند کمکی برای خریداران خودروی الکتریکی باشد.

وب‌سایت Teslarati خاطرنشان می‌کند که برخی از ایالت‌های ایالات متحده نیز مشوق‌های جذابی برای کامیون‌های برقی کلاس ۸ و سایر وسایل نقلیه تجاری سنگین ارائه می‌دهند. این نشریه می‌افزاید که پروژه تشویقی کوپن اتوبوس و کامیون هیبریدی و بدون آلایندگی کالیفرنیا (HVIP) بالغ بر ۱۲۰,۰۰۰ دلار مربوط به خرید خودروی برقی کلاس ۸ را ارائه می‌دهد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
13 + 2 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.