لامبورگینی باور دارد که به‌جای برقی‌شدن می‌توان از سوخت‌های مصنوعی استفاده کرد!

لامبورگینی باور دارد که به‌جای برقی‌شدن می‌توان از سوخت‌های مصنوعی استفاده کرد!

شرکت ایتالیایی لامبورگینی با حفظ موتور V12 محبوب خود و استفاده از آن در خودروهای خاصش، درحال حرکت در خلاف جهت برقی‌شدن حرکت می‌کند. براساس اطلاعیه‌های رسمی، فرزند آونتادور نیز از یک موتور V12 استفاده خواهد کرد؛ بنابراین طرفداران خودروهای احتراق‌داخلی می‌توانند این شرکت را به‌عنوان یکی از آخرین سنگرهای سوخت‌های فسیلی ببینند.

البته که خودروی آینده این شرکت برای رعایت قوانین آلایندگی به یک سیستم هیبریدی نیز مجهز خواهد شد اما نهایتا این موتور درون‌سوز است که عمدتا وظیفه حرکت خودرو را برعهده می‌گیرد. البته لامبورگینی تایید کرده که جایگزین سوپرخودروی اوراکان نیز به موتوری بیشتر از ۶ سیلندر مجهز است. ظاهرا این خودروساز در برقی‌کردن خودروهایش عجله خاصی ندارد.

مدیرعامل لامبورگینی، «استفان وینکلمن»، در یک مصاحبه با مجموعه «Tech Crunch» بیان کرده که این شرکت هنوز نیازی به تصمیم‌گیری قطعی برای زمان دقیق برقی‌شدن خود ندارد. با وجود اینکه بیشتر خودروسازان انبوه جهان ساکن اتحادیه اروپا راهی جز ترک موتورهای درون‌سوز ندارند، دیگر خودروسازانی چون لامبورگینی که به اندازه دیگران خودرو تولید نمی‌کنند، فرصت بیشتری برای ایجاد تغییر دارند.

کمی سخت است چون پارلمان اروپا کمی پیشتر تصمیم گرفت که تا سال ۲۰۳۵ تولید موتورهای دیزلی  و بنزینی را ممنوع کنند. تولیدکنندگان کوچک‌تری چون لامبورگینی نیز تا سال ۲۰۳۶ فرصت تصمیم‌گیری دارند بنابراین هم‌اکنون نیازی به تصمیم‌گیری نداریم.

مدیرعامل کنونی این شرکت باور دارد که هنوز هم احتمال نجات موتورهای درون‌سوز وجود دارد. او می‌گوید که سوخت‌های مصنوعی می‌توانند گزینه مناسبی برای جایگزینی موتورهای بنزینی باشند:

ما هنوز هم فرصت داریم و شاید به سراغ سوخت‌های مصنوعی برویم.

وینکلمن اشاره می‌کند که استفاده از این سوخت‌ها تنها زمانی ممکن می‌شود که قانون‌گذاری‌ها تغییر کنند. او معتقد است که این تغییرات به‌زودی رخ نخواهند داد. او می‌افزاید که اگر سوخت‌های مصنوعی نتوانند جایگاه خود را پیدا کنند، این برند نیز مانند سایر خودروسازان تا سال ۲۰۳۰ تمام برقی خواهد شد.

نخستین خودروی تمام برقی لامبورگینی برای شروع برنامه برقی‌شدن یک کراس‌اوور خواهد بود که در سال ۲۰۲۸ رونمایی می‌شود. پیش از آن هم یک نمونه هیبریدی از اوروس تا پایان سال جاری میلادی وارد بازار جهانی خواهد شد به این ترتیب، نمونه فیس‌لیفت شده اوروس و اوراکان استراتو به عنوان آخرین محصولات تماما بنزینی این شرکت شناخته خواهند شد. لامبورگینی این دو خودرو را تا چند ماه دیگر معرفی می‌کند.

ایتالیایی‌ها قصد دارند با سرمایه‌گذاری ۱.۵ میلیارد یورویی خود، تا سال ۲۰۲۵ تمام انتشار گاز دی‌اکسیدکربن خود را به صفر برسانند. بخشی از این سرمایه برای توسعه فیبرکربن و کاهش وزن خودروها استفاده خواهد شد تا این خودروساز درعین استفاده از موتورهای برقی بتواند وزن خودروهایش را برای رسیدن به عملکرد بهتر، پایین نگه دارد. نظر شما درباره برقی‌شدن لامبورگینی چیست؟ آیا می‌توانید چنین خودروهایی را در آینده متصور شوید؟ آیا این شرکت در انبوه‌سازی موتورهای با سوخت مصنوعی موفق خواهد شد؟!

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
13 + 4 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.