قیمت و مشخصات مزدا CX-5 مدل ۲۰۱۹

قیمت و مشخصات مزدا CX-5 مدل ۲۰۱۹

مزدا CX-5 مدل ۲۰۱۹ از ۳۱ آگوست سال جاری وارد بازار خودرویی بریتانیا می‌شود و از قوای محرکه بهبود یافته و تجهیزات ایمنی بیشتری سود می‌برد. برای اولین بار مشتریان این خودرو قادر خواهند بود تا گیربکس اتوماتیک را برای مدل‌های بنزینی هم انتخاب کنند.

CX-5 پرفروش‌ترین خودروی مزدا در بازار بریتانیا بوده و از زمان عرضه دومین نسل این خودرو در سال پیش به خانه ۳۶۱۲ نفر راه یافته است. از نظر بازارهای جهانی، CX-5 حدود ۲۵ درصد فروش این خودروساز ژاپنی را تشکیل می‌دهد.

نسخه‌های بنزینی پایه‌ی این کراس اوور از پیشرانه ۲ لیتری اسکای اکتیو جی با قدرت ۱۶۲ اسب بخار استفاده کرده و به‌صورت دیفرانسیل جلو عرضه می‌شوند. این اولین باری است که CX-5 بنزینی با گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک نیز در دسترس می‌باشد. البته دوستداران گیربکس‌های دستی همچنان گزینه ۶ سرعته دستی را پیش روی خود دارند.

مدل‌های دیزلی نیز از پیشرانه ۲.۲ لیتری اسکای اکتیو دی بهره می‌برند. این پیشرانه قدرت ۱۴۸ یا ۱۸۱ اسب بخاری دارد. مزدا با اصلاح محفظه احتراق، انژکتورهای جدید، توربوشارژر دو مرحله‌ای بازنگری شده و سیستم کاهش کاتالیتیک انتخابی پیشرانه دیزلی را به‌روز کرده است.

نسخه قوی‌تر ۱۸۱ اسب بخاری در مقایسه با مدل پیشین ۹ اسب بخار قدرت بیشتری دارد. این امر به لطف توربوی جدید که دارای ژئومتری متغیر جدیدی است که باعث می‌شود فشار توربو از دورهای میانی بالاتر شود. همچنین نسبت تراکم این پیشرانه نیز بالاتر است.

تنها تغییر طراحی مدل سال ۲۰۱۹ این خودرو اضافه شده رینگ‌های ۱۹ اینچی جدید به تریم اسپورت است. تجهیزات استاندارد این خودرو کاملاً چشمگیر بوده و همه‌ی مدل‌ها به‌صورت استاندارد از چراغ‌های جلوی LED، آینه‌های جانبی تاشوی برقی، سیستم تهویه مطبوع دو ناحیه‌ای، رادیوی DAB و صفحه‌نمایش ۷ اینچی رنگی با ناوبری یکپارچه سود می‌برند.

تجهیزات استاندارد نیز ارتقا یافته‌اند و هم‌اکنون شاهد سیستم‌هایی همچون کروز کنترل راداری، هشدار نقاط کور پیشرفته، ترمز هوشمند، کنترل نوربالا و دستیار حفظ خودرو بین خطوط هستیم.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
4 + 1 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.