قیمت و مشخصات مرسدس-ای ام جی GT چهار درب کوپه

قیمت و مشخصات مرسدس-ای ام جی GT چهار درب کوپه

مرسدس-ای ام جی GT چهار درب کوپه اوایل سال آینده وارد نمایندگی‌های فروش این خودروساز در آمریکا می‌شود و ژرمن‌ها سرانجام اعلام کرده‌اند قیمت رقیب پورشه پانامرا توربو از ۱۳۶۵۰۰ دلار آغاز خواهد شد.

مدل پایه‌ی این خودرو در ابتدا از نوع GT 63 کوپه خواهد بود. در بطن GT 63 پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربو قرار گرفته که خروجی آن به ۵۷۷ اسب بخار و گشتاورش نیز به ۷۹۹ نیوتون متر می‌رسد. پیشرانه‌ی یاد شده به یک گیربکس ۹ سرعته ی ای ام جی اسپید شیفت متصل شده و با سیستم چهار چرخ محرک هم در ارتباط است. این مجموعه باعث ایجاد شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۳.۳ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۳۱۰ کیلومتر در ساعتی (محدود شده) می‌شود.

مرسدس چیز زیادی درباره‌ی مدل آمریکایی این خودرو نگفته اما GT چهار درب کوپه به‌صورت استاندارد با صندلی‌های پرفورمنس ای ام جی، فرمان پذیری اکسل عقب و اسپویلر عقب برقی عرضه می‌شود. رانندگان همچنین شاهد سیستم انتخاب دینامیک ای ام جی، کالیپرهای ترمز قرمز و سیستم تعلیق بادی با دامپرهای قابل تنظیم خواهند بود.

قیمت پایه‌ی مدل پرچم‌دار GT 63 S کوپه برابر با ۱۵۹ هزار دلار بوده و در دل آن پیشرانه‌ی ۸ سیلندر قوی‌تر با قدرت ۶۳۰ اسب بخار و گشتاور ۸۹۹ نیوتون متر قرار دارد. به لطف قدرت بیشتر، شتاب خودرو در ۳.۱ ثانیه ثبت شده و حداکثر سرعت هم به ۳۱۳ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

جدای از پیشرانه‌ی قوی‌تر، مدل S دارای کالیپرهای ترمز زرد رنگ و سیستم چهار چرخ محرک با حالت دریفت می‌باشد. این خودرو همچنین به‌صورت استاندارد با اگزوز پرفورمنس ای ام جی و پکیج دینامیک پلاس عرضه می‌شود که این آخری شامل دسته‌موتورهای فعال، حالت مسابقه‌ای و کنترل‌های ویژه‌ی فرمان می‌باشد.

مرسدس در اواسط سال آینده مدل GT 53 کوپه را معرفی خواهد کرد. پیشرانه‌ی این نسخه از نوع ۶ سیلندر ۳ لیتری توربو با تکنولوژی EQ بوست خواهد بود. این پیشرانه قدرت ۴۲۹ اسبی و گشتاور ۵۲۰ نیوتون متری داشته و واحد الکتریکی هم ۲۱ اسب بخار اضافی را تولید می‌کند.

قیمت این مدل فعلاً اعلام نشده اما رقیب پانامرا ۴S شتاب حدود ۴.۴ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۲۸۰ کیلومتر در ساعتی خواهد داشت. جای تعجبی ندارد که تجهیزات این نسخه از مدل‌های قبلی کمتر بوده و در آن گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک مرسوم و سیستم تعلیق اسپورت ای ام جی با فنرهای فولادی بکار رفته است.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
9 + 11 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.