قیمت واقعی خودروهای تسلا چقدر است؟!

قیمت واقعی خودروهای تسلا چقدر است؟!

حرف و حدیث‌های زیادی درباره‌ی ساختار قیمت‌گذاری تسلا وجود دارد. یکی از مهم‌ترین بحث‌ها درباره‌ی توانایی این خودروساز برای ارائه‌ی مدل ۳ و مدل Y جدید با قیمت‌های قول داده شده است؛ اما با جست‌وجویی دقیق‌تر در وب‌سایت تسلا خواهید فهمید بیشتر قیمت‌های تبلیغ شده توسط تسلا گمراه‌کننده هستند.

شما در واقع تسلا مدل ۳ را با بهای ۳۵ هزار دلاری نمی‌خرید. احتمالاً ۳۹ هزار دلار هم برای مدل Y پرداخت نخواهید کرد. اگر صرفه‌جویی بنزین محصولات تسلا در بازه‌ی زمانی ۶ ساله و یا مشوق‌های دولتی را به حساب نیاورید قیمت محصولات تسلا بسیار بیشتر از آن چیزی خواهد بود که اعلام می‌شود.

  • تسلا مدل S

گول قیمت ۶۹۷۵۰ دلاری اعلام شده برای تسلا مدل S را نخورید! اگر ۵۵۰۰ دلار در نظر گرفته شده برای صرفه‌جویی بنزین یاد شده و ۳۷۵۰ دلار مشوق‌های دولتی را به همراه ۱۲۰۰ دلار هزینه‌ی تحویل در نظر نگیرید در واقع قیمت مدل S از ۸۰۲۰۰ دلار آغاز می‌شود؛ و این قیمت تنها برای مدل بدون آپشن است.

تنها رنگ استاندارد بدنه مشکی است و دو رنگ نقره‌ای و آبی ۱۵۰۰ دلار قیمت دارند. رنگ سفید چندلایه ۲ هزار دلار قیمت داشته و برای رنگ قرمز هم باید ۲۵۰۰ دلار بپردازید. رینگ‌های ۱۹ اینچی این خودرو با ۱۵۰۰ دلار قابل سفارش هستند درحالی‌که برای رینگ‌های ۲۱ اینچی باید ۴۵۰۰ دلار بپردازید.

تریم چرم کابین این خودرو بدون هزینه‌ی اضافی در دسترس بوده اما تریم های مشکی و سفید و کرمی ۱۵۰۰ دلار قیمت می‌خورند. از جمله آپشن های کابین می‌توان به سیستم فیلتراسیون هوا، رادیو XM، سیستم صوتی سفارشی، غربیلک فرمان گرم شونده و… اشاره کرد. سیستم اتوپایلوت هم با ۳ هزار دلار در دسترس بوده و توانایی خودران کامل را می‌توان با ۵ هزار دلار سفارش داد.

با سفارش تمامی آپشن ها، قیمت تسلا مدل S استاندارد به ۹۶۷۰۰ دلار می‌رسد؛ اما سفارش مدل دوال موتور برد بلند فول آپشن ۱۰۷۰۰ دلار آب می‌خورد. مدل پرفورمنس مجهز به حالت Ludicrous فول هم ۱۳۰۲۰۰ دلار قیمت دارد.

  • تسلا مدل ۳

تسلا از مدل ۳ به عنوان ارزان‌ترین خودروی خود نام می‌برد و قیمت پایه‌ی آن را ۳۵ هزار دلار اعلام کرده است. جدای از هزینه‌ی ۱۲۰۰ دلاری تحویل، قیمت این خودرو کاملاً دقیق است. پس از فاکتور گرفتن از هزینه‌ی صرفه‌جویی بنزین، قیمت این خودرو ۲۹۶۵۰ دلار می‌شود.

آپشن های مدل ۳ عبارت‌اند از رنگ‌های بدنه‌ی نقره‌ای، آبی، سفید و قرمز که بهای آن‌ها از ۱۵۰۰ تا ۲ هزار دلار متغیر است. تنها رنگ استاندارد بدنه هم مشکی است. رینگ‌های ۱۹ اینچی نیز ۱۵۰۰ دلار قیمت دارند. مدل استاندارد تنها با کابین مشکی عرضه می‌شود؛ اما در مدل پلاس می‌توان کابین سفید و مشکی هزار دلاری را انتخاب کرد.

اتوپایلوت ۳ هزار دلاری نیز در همه‌ی تریم ها وجود دارد. توانایی خودران کامل نیز ۵ هزار دلار قیمت می‌خورد.

نسخه‌ی فول کامل تسلا مدل ۳ استاندارد ۴۸۲۰۰ دلار قیمت دارد. مدل پلاس استاندارد با سفارش تمامی آپشن ها ۵۱۲۰۰ دلار قیمت می‌خورد. مدل برد بلند و برد بلند دوال موتورز نیز به ترتیب ۵۷۲۰۰ و ۶۱۲۰۰ دلار قیمت دارند. نهایتاً به مدل فول کامل پرفورمنس می‌رسیم که با قیمت ۷۰۷۰۰ دلار در دسترس می‌باشد.

  • تسلا مدل X

این کراس اوور گران‌ترین گزینه بین تمامی محصولات تسلاست. با قیمت پایه‌ی واقعی ۸۹۲۰۰ دلاری پیش از در نظر گرفتن هزینه‌های صرفه‌جویی بنزین و مشوق‌های دولتی، مدل X حدود ۹ هزار دلار گران‌تر از مدل S می‌باشد؛ اما این شاسی‌بلند تنها در دو نسخه‌ی برد بلند و پرفورمنس عرضه می‌شود. هر دو خودرو دارای دو پیشرانه و سیستم چهار چرخ محرک هستند. البته با سفارش آپشن ها قیمت خودرو بالاتر هم می‌رود.

همانند دو مدل قبلی، رنگ‌های بدنه به جز یک مورد با پرداخت مبلغ بیشتر عرضه می‌شوند. تسلا سه رینگ متفاوت ۲۰ اینچی نقره‌ای، ۲۰ اینچی سونیک و ۲۲ اینچی را عرضه کرده که دو تای اولی آپشن ۲ هزار دلاری و آخری آپشن ۵۵۰۰ دلاری هستند.

مدل برد بلند به‌صورت استاندارد با کابین مشکی عرضه می‌شود اما کابین سفید و مشکی و کرمی ۱۵۰۰ دلاری هم در دسترس است. اتوپایلوت هم آپشن ۳ هزار دلاری بوده و توانایی خودران کامل با ۵ هزار دلار قابل انتخاب می‌باشد. مدل فول برد بلند با بهای ۱۱۲۷۰۰ دلاری در دسترس خواهد بود درحالی‌که برای مدل پرفورمنس فول کامل باید ۱۴۲۲۰۰ دلار پرداخت کرد.

  • تسلا مدل Y

تسلا قول داده شاسی‌بلند جدیدش قیمت ۳۹ هزار دلاری خواهد داشت. قیمت پایه‌ی این خودرو پیش از در نظر گرفته هزینه‌های صرفه‌جویی یاد شده ۴۸۲۰۰ دلار است که ۴۰ هزار دلار ارزان‌تر از مدل X می‌باشد.

رنگ‌های بدنه قیمت ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ دلاری دارند. رینگ‌های ۱۹ اینچی هم با بهای ۱۵۰۰ دلار عرضه می‌شوند. تسلا کابین تمام مشکی را ارائه کرده اما با پرداخت هزار دلار می‌توان آپشن چرم مشکی و سفید را انتخاب کرد. کابین تسلا مدل Y پنج نفره است اما ۳ هزار دلار اضافه باعث می‌شود کابین گنجایش هفت نفر را پیدا کند.

همانند تمامی مدل‌های تسلا، سیستم اتوپایلوت ۳ هزار دلار قیمت داشته و توانایی خودران کامل هم با ۵ هزار دلار قابل انتخاب است.

بهای مدل فول بُرد بلند تسلا مدل Y برابر با ۶۴۲۰۰ دلار است. مدل بُرد بلند دوال موتور سه ردیفه نیز ۶۸۲۰۰ دلار آب می‌خورد. مدل فول پرفورمنس نیز ۷۵۷۰۰ دلار قیمت دارد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
12 + 2 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.