قیمت مرسدس بنز EQE و EQS سدان در چین تا ۳۳ هزار دلار کاهش یافت!

قیمت مرسدس بنز EQE و EQS سدان در چین تا ۳۳ هزار دلار کاهش یافت!

مرسدس بنز آلمان قیمت سدان های لوکس و برقی EQE و EQS در چین را تا ۳۳ هزار دلار کاهش داد. هدف از این کاهش قیمت کمک به افزایش فروش خودروهای یاد شده خواهد بود. وجود رقبای پرقدرت داخلی و خارجی در بزرگ‌ترین بازار خودروهای برقی چین روی فروش سدان های برقی مرسدس بنز تأثیر گذاشته است. پس از آنکه تسلا نیز در ماه اکتبر اقدام مشابهی را انجام داد، کاهش قیمت محصولات مرسدس بنز از امروز عملیاتی شده و وب‌سایت این برند در چین نشان می‌دهد قیمت مرسدس بنز EQE برابر با ۶۷۴۳۰ دلار بوده درحالی‌که قیمت قبلی آن از ۷۴۴۸۰ دلار شروع می‌شد.

سدان برقی و پرچم‌دار EQS اما کاهش قیمت حدود ۳۳ هزار دلار را تجربه کرده و هم‌اکنون با قیمت ۱۳۴,۸۶۰ دلار در دسترس است. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که قیمت قبلی EQS برابر با ۱۶۷,۸۷۰ دلار بود. مرسدس بنز می‌گوید یارانه‌هایی را برای افرادی که دو سدان یاد شده را با قیمت قبلی خریده بودند در نظر خواهد گرفت. بر اساس منابع ناشناسی که با بلومبرگ صحبت کرده‌اند، این برند آلمانی به خاطر فروش ناامیدکننده EQE و EQS در چین این کاهش قیمت را اعلام کرده است. گفته می‌شود برخی نمایندگی‌ها قبلاً تبلیغات وسیعی را برای کمک به افزایش فروش این خودروها شروع کرده‌اند. گفتنی است میزان فروش EQS به میزان بسیار پایین ۱۰۰ دستگاه در هر ماه رسیده است.

مرسدس بنز با انتشار بیانیه‌ای گفته است در حالی بازنگری در جایگاه برخی محصولات EQ در چین است. این خودروساز خاطرنشان ساخته با دقت و بی‌وقفه اقدام به بررسی تحولات بازار چین کرده و جایگاه کنونی دیگر خودروسازان در کلاس محصولات لوکس را نیز زیر نظر دارد. برندهای باسابقه خارجی در حال عقب افتادن از رقبای چینی در این کشور هستند. بر اساس انجمن خودروهای سواری چین، شرکت‌های چینی تقریباً ۸۰ درصد فروش خودروهای برقی این بازار در هفت‌ماهه اول سال ۲۰۲۲ را به خود اختصاص داده‌اند. مرسدس بنز حدود ۸۸۰۰ دستگاه خودروی برقی را از ژانویه تا جولای امسال به فروش رسانده که شامل مدل‌های ارزان‌تر EQA، EQB و EQC نیز می‌شود. در مقابل باید گفت شرکت BYD فقط در ماه اکتبر حدود ۲۲۰ هزار دستگاه خودروی برقی را فروخته است.

EQS پرچم‌دار لوکس و تکنولوژیک مرسدس بنز است و معادل S کلاس در خانواده محصولات EQ این برند به شمار می‌رود. مشکل این است که خودروی موردبحث از سقفی با ارتفاع کوتاه استفاده کرده و همین موضوع تأثیر منفی روی فضای سر سرنشینان عقب گذاشته است. این در حالی است که مشتریان ثروتمند چینی ترجیح می‌دهند بجای رانندگی در صندلی عقب خودرو بنشینند.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
3 + 2 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.