قیمت مدل‌های مختلف جیپ واگنییر و گرند واگنییر، از ۵۸ تا ۱۱۰ هزار دلار

قیمت مدل‌های مختلف جیپ واگنییر و گرند واگنییر، از ۵۸ تا ۱۱۰ هزار دلار

اگر مطلب معرفی جیپ واگنییر و گرند واگنییر جدید را خوانده باشید، میدانید که تفاوت‌های زیادی بین این دو مدل وجود دارد باوجوداینکه هردو بدنهٔ مشترکی دارند؛ اما غیر از کلمهٔ گرند، یک تفاوت بزرگ‌تر هم بین این دو مدل به چشم می‌خورد که آن قیمت است. قیمت واگنییر از ۵۹,۹۹۵ دلار (با احتساب ۲ هزار دلار هزینهٔ حمل تا مقصد) آغاز می‌شود درحالی‌که قیمت پایهٔ گرند واگنییر ۸۸,۹۹۵ دلار است که اختلافی ۳۰ هزار دلاری را نشان می‌دهد؛ اما این همهٔ ماجرا نیست زیرا قیمت بالاترین تیپ گرند واگنییر با همهٔ تجهیزات از ۱۰۵,۹۹۵ دلار آغاز می‌شود و اگر پکیج پریمیوم برای آن سفارش داده شود این رقم به ۱۰۹,۹۸۰ دلار می‌رسد.

این استراتژی قیمت‌گذاری گرند واگنییر نشان می‌دهد که جیپ می‌خواهد حداقل از لحاظ قیمت از اکثر رقبای خود مثل کادیلاک اسکالید، ب‌ام‌و X7 و مرسدس بنز GLS فرارتر باشد. اینکه آیا این استراتژی نتیجه خواهد داد یا نه را فقط زمان مشخص خواهد کرد. گرند واگنییر قیمت پایهٔ بسیار بالاتری نسبت به ب‌ام‌و X7 با قیمت پایهٔ ۷۵,۸۹۵ دلار، مرسدس بنز GLS با ۷۷,۰۵۰ دلار و کادیلاک اسکالید با ۷۷,۴۹۰ دلار دارد اما درعین‌حال اس‌یووی‌های لوکس گران‌تری هم از آن وجود دارد مثل رنجروور که قیمت آن از ۹۴ هزار دلار آغاز می‌شود.

اما با وجود این برچسب قیمت بالا، گرند واگنییر وعدهٔ ارائهٔ تجهیزات فراوانی مثل پله رکاب‌های برقی جمع شونده، تنظیم برقی ۲۴ جهتهٔ صندلی‌های جلو، کنترل تهویهٔ چهار منطقه‌ای، سیستم صوتی مکینتاش، سیستم سرگرمی عقب و چرم‌های گران‌تر را داده است. از سوی دیگر، هرچند واگنییر نمایشگرهای متعدد داخلی و متریال داخلی پریمیوم گرند واگنییر را از دست می‌دهد اما ارزان‌ترین تیپ آن هنوز هم تجهیزات زیادی را ارائه می‌کند. خانوادهٔ این مدل از واگنییر سری I محرک عقب با قیمت ۵۹,۹۹۵ دلار آغاز شده و در گران‌ترین و مجهزترین مدل به واگنییر سری III چهارچرخ محرک با قیمت ۷۷,۹۹۵ دلار می‌رسد. این یعنی قیمت پایهٔ واگنییر هم از شورلت تاهو با ۵۰,۲۹۵ دلار و فورد اکسپیدیشن با ۵۱,۶۹۰ دلار گران‌تر است اما بااین‌وجود اس‌یووی جیپ تجهیزات بیشتری را ارائه می‌کند.

البته ارزان‌ترین نسخهٔ واگنییر یعنی سری I محرک عقب در ابتدا قابل خریداری نیست که این یعنی فعلاً سری II محرک عقب با قیمت پایهٔ ۶۹,۹۹۵ دلار ارزان‌ترین نسخهٔ این خودرو محسوب می‌شود. به‌جز سری I، برای دو تیپ بعدی سامانهٔ چهارچرخ محرک هم با پرداخت ۳ هزار دلار اضافی قابل سفارش خواهد بود. این سامانه اما در گرند واگنییر به‌صورت استاندارد ارائه می‌شود.

واگنییر و گرند واگنییر هردو با پیشرانه‌های V8 عرضه می‌شوند اما موتور واگنییر از نوع ۵.۷ لیتری هیبریدی خفیف با ۳۹۲ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور است درحالی‌که زیر کاپوت گرند واگنییر یک نمونهٔ ۶.۴ لیتری V8 با ۴۷۰ اسب بخار قدرت و ۶۱۷ نیوتن متر گشتاور قرار می‌گیرد. فعلاً در ابتدا این خانواده در هفت نسخهٔ مختلف ارائه شده و همگی از نیمهٔ دوم امسال راهی نمایندگی‌های فروش خواهند شد اما از تابستان تیپ اُبسیدین هم برای گرند واگنییر ارائه خواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
2 + 15 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.