قیمت فونیکس تیگو ۸ پرو ۱/۷۵۰ میلیارد تومان تعیین شد

قیمت فونیکس تیگو ۸ پرو ۱/۷۵۰ میلیارد تومان تعیین شد

شرکت مدیران خودرو، شاسی‌بلند جدید چری تیگو ۸ پرو را با برند فونیکس و قیمت یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان پیش‌فروش می‌کند.

مدیران خودرو، نماینده رسمی چری چین در ایران، نسخه‌ای از تیگو ۸ را زمستان ۱۳۹۶ رونمایی کرد؛ ولی این محصول با ظهور موج جدید تحریم‌های اقتصادی و مشکلات ناشی از کبود ارز در کشور، فرصت عرضه پیدا نکرد. حالا مدیران خودرو تلاش می‌کند تا نسخه ویژه از تیگو ۸ با پسوند پرو را سال ۱۴۰۰ پیش‌فروش کند. این خودرو در‌‌مقایسه‌‌با نمونه رونمایی‌‌شده در سال ۱۳۹۶، پیشرانه قوی‌تر و کابین متفاوت دارد.

یک نوع پیشرانه برای چری تیگو ۸ در بازار چین وجود دارد. این مدل که مدیران خودرو هم وارد ایران خواهد کرد، به موتور ۱٫۶ لیتر توربوشارژ با قدرت ۱۹۴ اسب‌بخار و گشتاور ۲۹۰ نیوتن‌متر مجهز است. بیشترین قدرت و گشتاور تیگو ۸ پرو به‌ترتیب در ۵،۵۰۰ و ۲،۲۰۰ نیوتن‌متر تولید می‌شود.

جعبه‌دنده اتوماتیک هفت‌سرعته مجهز به دبل‌کلاچ نقش مهمی در سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر‌‌بر‌‌ساعت ۹ ثانیه‌ای برای تیگو ۸ پرو دارد. میانگین مصرف سوخت خودرو با استاندارد آلایندگی یورو۶ براساس اطلاعات موجود در سایت‌های غیرایرانی، هفت لیتر در صد کیلومتر است که برای خودرویی با وزن خالص ۱،۵۵۰ کیلوگرم، راضی‌کننده خواهد بود. ناگفته نماند این خودرو فقط با سیستم دیفرانسیل جلو (FWD) تولید می‌شود و نهایت سرعتش به ۱۸۵ کیلومتر‌بر‌ساعت می‌رسد.

تیگو ۸ به‌عنوان محصول پرچم‌دار چری در کلاس شاسی‌بلند‌ اندازه‌متوسط، مجموعه نسبتا کاملی از آپشن‌ها را فراهم می‌کند. در نمای بیرونی، رینگ‌های ۱۹ اینچ با تایرهای پهن ۲۳۵ میلی‌متری وجود دارند. این خودرو از چراغ‌های مدرن LED برای روشنایی اصلی و مه‌شکن‌ها و سقف پانورامیک نیز برخوردار است.

در فضای داخلی، سه نمایشگر دیده می‌شود که وجه تمایز مهم تیگو ۸ پرو با دیگر کراس‌اورهای موجود در بازار ایران خواهد بود. تهویه مطبوع سه‌گانه برای دو صندلی جلو و ردیف عقب دیگر آپشن جالب و لوکس این خودرو است. کروزکنترل، رابط بلوتوث، USB و پوشش چرم برای تودری‌ها و داشبورد و صندلی‌ها هم برای تمامی مدل‌ها ارائه می‌شود.

در بحث ایمنی، دو کیسه‌هوا برای سرنشینان جلو و چهار کیسه‌هوای جانبی برای چهار صندلی به‌همراه کیسه‌هوای پرده‌ای در طرفین اتاق و یک کیسه‌هوا مخصوص زانوی راننده وجود دارد. همچنین، سیستم‌های ترمز شامل ABS و EBD و BA همراه تجهیزات حفظ تعادل خودرو شامل ESP و کنترل کشش (TCS) برای تیگو ۸ پرو فراهم شده است. از دیگر امکانات این خودرو بهره‌مندی از نشان‌دهنده فشار باد لاستیک‌ها (TPMS) و هشدار نقطه کور و سنسور باران است.

براساس اطلاعات منتشر شده، پیش‌فروش فونیکس تیگو ۸ پرو،  از امروز یک‌شنبه ۲۶ دی‌ماه آغاز می‌شود.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
4 + 12 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.