قیمت تمام پردازنده‌های غیر K آلدر لیک اینتل افشا شد

قیمت تمام پردازنده‌های غیر K آلدر لیک اینتل افشا شد

اینتل نزدیک به دو ماه پیش از پردازنده‌های نسل دوازدهمش موسوم به آلدر لیک (Alder Lake) رونمایی کرد، اما تمام آن‌ها جزو سری K هستند. حالا به لطف Best Buy، قیمت تمام پردازنده‌های غیر K آلدر لیک اینتل به اینترنت راه پیدا کرده است.

پردازنده‌های غیر K آلدر لیک بیشتر برای دستگاه‌های میان‌رده و اقتصادی درنظر گرفته می‌شوند، اما این موضوع به معنای عدم توسعه پردازنده‌های قدرتمند نیست و باید منتظر عرضه پردازنده‌های Core i9-12900 و Core i9-12900F هم باشیم.

قیمت پردازنده‌های غیر K آلدر لیک اینتل

این دو پردازنده قدرتمند مشابه نسخه K، از ۱۶ هسته و ۲۴ رشته بهره می‌برند، با این حال در بخش فرکانس و توان طراحی حرارتی (TDP) با تفاوت‌هایی روبه‌رو هستیم. این پردازنده‌ها برای هسته‌های قدرتمند یا همان P فرکانسی برابر ۲.۴ گیگاهرتز دارند و فرکانس هسته‌های کم‌مصرف یا E برابر ۱.۸ گیگاهرتز است. حداکثر فرکانس این پردازنده به ۵.۱ گیگاهرتز می‌رسد.

توان طراحی حرارتی این پردازنده‌ها برابر ۶۵ وات است که بسیار کمتر از توان ۱۲۵ واتی نسخه K به حساب می‌آید. پردازنده Core i9-12900 با قیمت ۵۱۹ دلار و نسخه F با قیمت ۴۹۹ دلار روانه بازار خواهد شد.

در ادامه نوبت به پردازنده‌های Core i7-12700(F) می‌رسد که از ۱۲ هسته و ۲۰ رشته بهره می‌برند و فرکانس پایه هسته‌های قدرتمند و کم‌مصرف آن‌ها به ترتیب برابر ۲.۱ و ۱.۶ گیگاهرتز است. حداکثر فرکانس این پردازنده‌ها به ۴.۹ وات می‌رسد و توان طراحی حرارتی برابر ۶۵ وات دارند. مدل عادی با قیمت ۳۵۹ و نسخه F‌ با قیمت ۳۲۹ دلار روانه بازار خواهد شد.

سایر پردازنده‌های این خانواده معماری هیبریدی نخواهند داشت و تنها از هسته‌های قدرتمند P با معماری Golden Cove بهره می‌برند. پردازنده‌های اینتل Core i5-12600 و Core i5-12400 به ۶ هسته و ۱۲ رشته مجهز می‌شوند و فرکانس پایه و بوست برابر ۲.۵ و ۴.۴ گیگاهرتز خواهند داشت.

پردازنده‌های اینتل Core i5-12600 تا i5-12400 به ترتیب با قیمت‌های ۲۴۰، ۲۲۰ و ۲۱۰ دلار به فروش می‌رسند و قیمت مدل F پردازنده Core i5-12400 به ۱۸۰ دلار می‌رسد.

در ادامه با پردازنده‌های Core i3-12300 و Core i3-12100 روبه‌رو هستیم که تنها از ۴ هسته قدرتمند و ۸ رشته بهره می‌برند. پردازنده 12100 در مدل استاندارد و F به ترتیب ۱۴۰ و ۱۱۰ دلار قیمت دارند و ‍۱۲۳۰۰ با قیمت ۱۵۰ دلار به فروش می‌رسد.

در نهایت پردازنده‌های پنتیوم و سلرون وجود دارند. اینتل پنتیوم G7400 و سلرون G6900 از ۲ هسته قدرتمند و ۴ رشته بهره می‌برند. فرکانس پایه پنتیوم برابر ۳.۷ گیگاهرتز و سلرون برابر ۳.۴ گیگاهرتز است و به ترتیب با قیمت ۸۰ و ۶۰ دلار به فروش می‌رسند.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
9 + 4 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.