قلب مشترک! درگ آستون‌ مارتین ونتیج و مرسدس AMG GT S

قلب مشترک! درگ آستون‌مارتین ونتیج و مرسدس AMG GT S

آستون‌مارتین ونتیج و مرسدس AMG GT S هرچند ساخت دو شرکت مختلف هستند اما اشتراکات زیادی باهم دارند زیرا هردو، خودروهای اسپرت موتور جلو هستند و از آن مهم‌تر، در سینهٔ هردوی آن‌ها قلب ۴ لیتری V8 توئین توربوی ساخت مرسدس قرار دارد. در سال ۲۰۱۳ آستون‌مارتین و مرسدس بنز همکاری خود با یکدیگر را اعلام کردند که طی این همکاری، سازندهٔ بریتانیایی، پیشرانه و سیستم‌های الکترونیکی موردنیاز خود را از شریک آلمانی می‌گیرد.

اولین ثمرهٔ این همکاری در نسل جدید ونتیج دیده شد زیرا آستون‌مارتین زیر کاپوت این مدل، پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 مرسدس را قرار داده است. البته این موتور توسط آستون‌مارتین تنظیم و تقویت شده و حالا آن‌قدر به آن عادت کرده‌ایم که به‌راحتی می‌توان فراموش کرد این همان پیشرانه‌ای است که زیر کاپوت محصولات AMG مثل همین GT S قرار دارد. حال در طول فصل ۲۶ تاپ گیر، مت لبلانک مرسدس AMG GT S و آستون‌مارتین ونتیج را رودروی یکدیگر قرار داده تا ببیند کدام‌یک برتر هستند.

هرچند این دو ماشین از پیشرانهٔ یکسانی استفاده می‌کنند اما تفاوت‌هایی هم باهم دارند. مثلاً آستون‌مارتین ۱۲ اسب بخار ضعیف‌تر است اما در عوض گشتاور بیشتری دارد درحالی‌که انتقال نیروی AMG GT S توسط گیربکس دوکلاچه صورت می‌گیرد اما گیربکس ونتیج از نوع اتوماتیک تک کلاچه است. علاوه بر این، دو خودرو رانندگی کاملاً متفاوتی دارند و هرگز مشابه هم به نظر نمی‌رسند؛ و درنهایت به قیمت دو ماشین می‌رسیم یعنی جایی که آستون حدود ۲۰ هزار دلار گران‌تر است اما آیا این به معنای سریع‌تر بودن است؟

برای فهمیدن پاسخ این سؤال، تاپ گیر بین ونتیج و AMG GT S یک مسابقهٔ درگ برگزار کرده است. مسابقه‌ای که واقعاً می‌تواند جالب باشد زیرا پیشرانه‌های یکسانی در جلوی خودروها قرار دارد که نیرو خود را به چرخ‌های عقب انتقال می‌دهند؛ بنابراین بهتر است نتیجهٔ این درگ جذاب را خود در ویدئوی زیر مشاهده کنید اما این را بدانید که با وجود تمام شباهت‌های میان این دو خودرو، نتیجهٔ درگ کاملاً شگفت‌انگیز است.

 مشخصات فنی

 آستون‌مارتین ونتیجمرسدس AMG GT S
پیشرانه۴ لیتری V8۴ لیتری V8
تنفستوئین توربوتوئین توربو
قدرت۵۱۰ اسب بخار۵۲۲ اسب بخار
گشتاور۶۸۵ نیوتن متر۶۷۰ نیوتن متر
گیربکس۸ سرعته اتوماتیک۷ سرعته دوکلاچه
محور محرکعقبعقب
حداکثر سرعت۳۱۵ کیلومتر/ساعت۳۱۰ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت۱۲.۴ لیتر ترکیبی۱۳.۰ لیتر ترکیبی
وزن۱۵۳۰ کیلوگرم۱۵۷۰ کیلوگرم
قیمت۱۵۳,۰۸۱ دلار۱۳۳,۳۹۵ دلار

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 3 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.