قربانی کردن قدرت برای طول عمر هوندا سیویک Si

قربانی کردن قدرت برای طول عمر هوندا سیویک Si

اگر اخبار چند ماه اخیر دنیای خودرو را دنبال کرده باشید احتمالاً می‌دانید که برخی طرفداران هوندا از این برند به خاطر قدرت مشابه مدل سیویک Si توربو با نسل قبلی دارای پیشرانه تنفس طبیعی انتقاد کرده‌اند. با قدرت تولیدی ۲۰۵ اسب بخاری، پیشرانه‌ی بنزینی ۱.۵ لیتری جدید این خودرو خروجی بالاتری نسبت به مدل ۲.۴ لیتری قدیمی ندارد اما گشتاور آن با ۲۴ نیوتون متر افزایش به ۲۶۰ نیوتون متر رسیده است.

از نظر فنی این امر برای مهندسان هوندا ممکن بوده که بتوانند قدرت بیشتری از پیشرانه توربو استخراج کنند اما در این میان باید مسائل مربوط به طول عمر و قابلیت اطمینان در نظر گرفته شود. برنامه‌ریز تولید ارشد سیویک در خلال مصاحبه با اتوموتیونیوز گفته که تیم هوندا می‌خواسته از کارکرد چند صد هزار کیلومتری پیشرانه همانند تمامی محصولات این شرکت مطمئن شود. به منظور دستیابی به این هدف قدرت پیشرانه باید در سطح مشخصی قرار می‌گرفت.

به علاوه، موضوع مهم دیگر قیمت ۲۴۷۷۵ دلاری هر دو نسخه‌ی سدان و کوپه بوده است. حتی مدل پایه‌ی سیویک با تجهیزات زیادی چون دیفرانسیل لغزش محدود، سانروف، صندلی‌های جلوی گرم شونده، سیستم تهویه مطبوع دو ناحیه‌ای، سیستم‌های اپل کارپلی و اندروید اتو، سیستم صوتی با ۱۰ بلندگو و صفحه اطلاعات ۷ اینچی عرضه می‌شود. همچنین حالت اسپورت جدیدی برای تنظیم سیستم فرمان و میدونی گاز و دامپرها وجود دارد.

کاهش قدرت پیشرانه‌ی ۲ لیتری ۳۰۶ اسبی سیویک تایپ R برای قرار دادن در Si باعث افزایش بهای خودرو به حدود ۳۰ هزار دلار می‌شد که بنا به اعتقاد هوندا بهایی بسیار زیاد برای این خودرو بوده و با فلسفه‌ی مدل Si نمی‌خواند. البته مهندس هوندا گفته که این برند شاید سیویک جدیدی را برای قرارگیری بین مدل‌های Si و تایپ R تولید کند. شاید مدلی با قدرتی در حدود ۲۵۰ اسب بخار بهترین گزینه باشد. البته مهندس سیویک می‌گوید کارهای زیادی برای کار روی این پیشرانه وجود دارد.

هوندا می‌گوید باید بازخوردها و تقاضای کافی برای مدل جدید را بررسی کند. اگر چراغ سبز تولید این خودرو دریافت شود، شاید بهای آن در محدوده‌ی ۲۸ هزار دلاری باشد.

به عنوان یادآوری بد نیست به این نکته اشاره کنیم مطابق انتظارات تایپ R بهای ۳۴۷۷۵ دلاری خواه داشت بنابراین دقیقاً ۱۰ هزار دلار گران‌تر از Si است.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
14 + 6 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.