قرارداد تأمین باتری دایملر با کمپانی چینی CATL

قرارداد تأمین باتری دایملر با کمپانی چینی CATL

گروه دایملر که مالک مرسدس بنز است نام تأمین‌کننده باتری محصولات الکتریکی آینده این شرکت را اعلام کرد.

دایملر و زیر برندهای آن یعنی مرسدس بنز و اسمارت همانند اکثر خودروسازان اقدام به ساخت باتری خودروهای الکتریکی خود نخواهد کرد بلکه آن را به یک کمپانی دیگر خواهد سپرد.

مدیر تدارکات دایملر روز گذشته اعلام کرد این کمپانی قراردادی با شرکت چینی CATL برای تأمین و تولید باتری خودروهای الکتریکی امضا کرده است. دایملر همچنین تعهد خود برای کاهش ریسک‌های مرتبط با تولید باتری‌ها به خاطر آلودگی‌های معدنی را اعلام کرده است.

البته هنوز مشخص نیست که آیا این قرارداد تنها مختص تأمین باتری‌های خودروهای بازار چین و آسیایی است یا اینکه تأمین باتری تمامی محصولات الکتریکی دایملر را شامل می‌شود.

دایملر قبلاً گفته تا سال ۲۰۲۵ قیمت خودروهای الکتریکی تقریباً با قیمت مدل‌های مرسوم بنزینی و دیزلی مشابه خواهد بود. این شرکت برنامه‌هایی برای سرمایه‌گذاری حدود ۹ میلیارد پوندی در توسعه خودروهای الکتریکی داشته و بدین ترتیب هر خودروی تولیدی این شرکت حداقل یک نسخه الکتریکی نیز خواهد داشت. این شرکت همچنین برنامه‌هایی برای تبدیل اسمارت به اولین خودروساز مرسومی که کاملاً محصولات الکتریکی تولید خواهد کرد در دست اقدام دارد.

یکی از محصولات الکتریکی مرسدس که در آینده عرضه خواهد شد S کلاس لوکس است. این خودرو که ضرورتاً S کلاس خوانده نمی‌شود نسخه سبزتر از سدان لوکس آلمانی است که مرسدس آن را EQ S می‌نامد و یکی از ۱۰ خودروی الکتریکی دایملر است که در طول ۴ سال آینده عرضه خواهد شد.

اگرچه EQ S یک خودروی الکتریکی خواهد بود اما خود S کلاس نیز دارای نسخه‌های الکتریکی شده خواهد بود و مدل هیبریدی این سدان لوکس محدوده حرکتی کاملاً متفاوتی در مقایسه با خودروهای کنونی خواهد داشت. درحالی‌که دیگر محصولات مرسدس دارای سیستم هیبریدی ملایم ۴۸ ولتی خواهند بود، S کلاس الکتریکی شده برای داشتن حداکثر راندمان طراحی خواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
4 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.