قرارداد تأمین باتری ب‌ام‌و با شرکت سوئدی نورث ولت

قرارداد تأمین باتری ب‌ام‌و با شرکت سوئدی نورث ولت

ب‌ام‌و قرارداد تأمین باتری‌ای به ارزش ۲ میلیارد یورو با شرکت سوئدی نورث ولت امضا کرده است.

به عنوان بخشی از این توافق، شرکت نورث ولت اقدام به تولید باتری‌های موردنیاز ب‌ام‌و خواهد کرد. این کار با استفاده از برق قابل‌تجدید در کارخانه‌ای جدید در شمال سوئد انجام خواهد گرفت. انتظار می‌رود اولین باتری‌های تولیدی تحت این قرارداد در سال ۲۰۲۴ به دست ب‌ام‌و برسد.

ب‌ام‌و با انتشار بیانیه‌ای تائید کرده ۱۰۰ درصد انرژی موردنیاز برای تولید این باتری‌ها از نیروی باد و هیدروالکتریک به دست خواهد آمد. همچنین کبالت و لیتیوم موردنیاز نیز از معادنی که استانداردهای بالای پایداری دو شرکت نورث ولت و BMW را دارا هستند تأمین خواهند شد.

نورث ولت سومین تأمین‌کننده اصلی باتری‌های موردنیاز ب‌ام‌و پس از شرکت کره‌ای سامسونگ SDI و شرکت چینی Contemporary Amperex Technology است. این شرکت سوئدی در سال ۲۰۱۶ و توسط دو مدیر اسبق تسلا و ب‌ام‌و تأسیس شده است.

یکی از اعضای هیئت‌مدیره ب‌ام‌و گفته است:

امضای این قرارداد قدم مهم بعدی در رسیدن به نیازهای رو به رشد خود برای تأمین باتری‌ها در درازمدت است. ما به‌طور منظم خودروهای الکتریکی شده را تولید خواهیم کرد. ما می‌خواهیم تا سال ۲۰۲۳ تعداد ۲۵ خودروی الکتریکی شده را تولید کنیم که بیش از نیمی از آن‌ها تمام الکتریکی خواهند بود.

سال پیش شرکت‌های ب‌ام‌و، گلدمن ساکس و گروه فولکس‌واگن سرمایه‌گذاری ۱ میلیارد دلاری در شرکت نورث ولت انجام دادند. خبر سفارش تولید باتری‌های ب‌ام‌و به نورث ولت تنها چند روز پس از رونمایی کراس اوور تمام الکتریکی ب‌ام‌و iX3 منتشر شده و این امر حاکی از جدیت باواریایی ها در پیشبرد اهداف خود برای تولید محصولاتی با قوای محرکه الکتریکی می‌باشد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 4 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.