قدرت فوق‌العاده‌ی سیستم تهویه بوگاتی!

قدرت فوق‌العاده‌ی سیستم تهویه بوگاتی!

سیستم تهویه مطبوع یا همان کولر یک خودرو شاید چیز ساده‌ای به نظر برسد. با تاریخچه‌ای که به سال ۱۹۳۳ بازمی‌گردد ما انتظار داریم یک خودرو در عصر مدرن کنونی به‌صورت استاندارد با کولر عرضه شود.

اما همانند هر قطعه دیگری سیستم تهویه مطبوع نیز باید با عملکرد و مشخصات خودرو هماهنگی داشته باشد. این موضوع در بوگاتی کاملاً دیده می‌شود و جولی لمکه به عنوان طراح سیستم‌های تهویه مطبوع به دنبال ارائه جزئیات بیشتر در این زمینه بوده است.

لمکه از سال ۲۰۱۳ تاکنون در صنعت خودرو مشغول به فعالیت بوده و چهار سال است که در بوگاتی حضور دارد.

لمکه می‌گوید یکی از چالش‌های نصب سیستم تهویه مطبوع در محصولات بوگاتی این است که هر فردی دمای بهینه خودش را دارد. از این نظر او مطمئن می‌شود که سیستم تهویه مطبوع کاملاً سریع و بدون سر و صدا کار می‌کند. مهم است که سیستم تهویه مطبوع در پس‌زمینه با قدرت هرچه‌تمام‌تر کار کرده و سرنشینان تنها حس راحتی را تجربه کنند.

دیگر نکته مهم به سرعت مربوط می‌شود. از آنجایی که محصولات بوگاتی به ویژه شیرون، دیوو و شیرون پور اسپورت به سرعت‌های فوق‌العاده بالایی دست پیدا می‌کنند بنابراین سیستم تهویه مطبوع این خودروها با نمونه‌های معمولی فرق می‌کند. این سیستم با سرعت تغییر کرده و کابین تنها در سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت و بالاتر هوای بیرون را دریافت می‌کند.

موضوع مهم‌تر اینکه شیشه‌های جلوی بوگاتی تقریباً تخت بوده و تنها ۲۱.۵ درجه خم شده‌اند که در مقابل میزان خم‌شدگی یک خودروی کامپکت استاندارد (۳۰ درجه) بسیار کم می‌باشد. این امر باعث می‌شود نور و گرمای بیشتری وارد کابین شده و البته دید جذابی را برای راننده و سرنشین بوگاتی ایجاد کند.

لمکه می‌گوید برای حل این موضوع از کمپرسورهایی استفاده شده که حداکثر ظرفیت خنک‌کنندگی ۱۳ اسب بخاری دارند. این قدرت برای سرمایش کل یک آپارتمان ۸۰ مترمربعی در اروپا کافی است!

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
3 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.