قدرت‌نمایی مرسدس-ای ام جی وان در فستیوال سرعت گوودوود

قدرت‌نمایی مرسدس-ای ام جی وان در فستیوال سرعت گوودوود

پس از طولانی شدن فرایند توسعه و تأخیرهای متعدد در عرضه و تحویل به مشتریان سرانجام مرسدس-ای ام جی وان الهام گرفته از فرمول یک اینجاست! این خودرو در فستیوال سرعت گوودوود ۲۰۲۲ به‌صورت رسمی پرده‌برداری شده و افراد حاضر در این رویداد خودرویی توانسته‌اند غرش‌های پیشرانه ۶ سیلندر ۱.۶ لیتری وان را بشنوند. فقط افرادی که از اخبار و رسانه‌ها دور باشند از شنیدن اینکه وان دارای پیشرانه ۱.۶ لیتری است تعجب خواهند کرد اما واقعیت همین است زیرا این خودرو بر اساس قوای محرکه، سیستم هیبریدی و گیربکس بکار رفته در خودروی فرمول یک مرسدس-ای ام جی شکل می‌گیرد. قدرت کل این مجموعه به ۱۰۴۹ اسب بخار می‌رسد و شتاب صفر تا ۲۰۰ کیلومتر در ساعت ۷ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۳۵۲ کیلومتر در ساعتی را ثبت می‌کند.

اگرچه ما این خودرو را چندین بار دیده‌ایم و توانایی‌های عملکردی بالقوه آن را می‌دانیم اما فکر می‌کنیم اولین باری است که آن را در رویدادی خاص همچون فستیوال سرعت گوودوود می‌بینیم. البته باید خاطرنشان ساخت مرسدس در این رویداد به دنبال رکوردشکنی با هایپرکار وان نبوده و اکثراً آن را به نمایش گذاشته است. در واقع این هایپرکار مشهور در نیمه راه ایستاده تا بال عقب خود را باز کرده و آئرودینامیک فعال و شگفت‌انگیز خود را به رخ بکشد. فلپ های جلو عملکردی جالب داشته و بال مجهز به DRS به گونه‌ای فعال می‌شود که در خودروهای دیگر اصلاً دیده نشده است.

این هیولا در عین اینکه پیست را به آتش می‌کشد برای سواری روزمره نیز مناسب خواهد بود و همین موضوع را می‌توان از زمان آغاز به حرکت در گوودوود مشاهده کرد. اگرچه تصور نمی‌کنیم مالکان این خودرو به‌صورت روزمره از وان استفاده کنند اما خب تماشای توانایی‌های متنوع آن خالی از لطف نخواهد بود. در نظر داشته باشید که حضور در رویدادهایی همچون فستیوال سرعت گوودوود شاید تنها راه دیدن این خودروها در آینده‌ای نزدیک باشد. ما می‌دانیم که مرسدس-ای ام جی وان روانه آمریکا نخواهد شد و اگر هم وارد این کشور شود قوانین خاصی را می‌بایستی رعایت کند.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
2 + 3 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.