قدرت‌نمایی بی ام‌ و M760Li در اتوبان، غرش نیروگاه ۱۲ سیلندر!

قدرت‌نمایی ب‌ام‌و M760Li در اتوبان، غرش نیروگاه ۱۲ سیلندر!

اگرچه از گفتن این سخن ناراحتیم اما دیر یا زود باید با پیشرانه‌های ۱۲ سیلندر خداحافظی کنیم. ما در عصری زندگی می‌کنیم که پیشرانه‌های ۴ و ۶ سیلندر کم‌حجم به یک قاعده جدید تبدیل شده‌اند و نیروگاه‌های ۸ و ۱۲ سیلندر هیجان‌انگیز قبلی کمتر از هر زمان دیگری دیده می‌شوند. دلایل زیادی برای دوست داشتن پیشرانه‌های ۱۲ سیلندر وجود دارد که مهم‌ترین آن‌ها پرفورمنس چنین نیروگاه‌های آهنینی می‌باشد.

یکی از معدود خودروهای ۱۲ سیلندر این روزها ب‌ام‌و سری ۷ و نسخه M760Li xDrive است. این خودرو از پیشرانه ۶.۶ لیتری توئین توربو، سیستم چهار چرخ محرک و گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک سود می‌برد.

قدرت این پیشرانه در روی کاغذ خیلی زیاد نیست. منظور ما این است که قدرت ۵۸۵ اسب بخاری و گشتاور ۸۵۰ نیوتون متری این پیشرانه در دنیایی که برخی خودروهای الکتریکی با خروجی فراتر از ۱۰۰۰ اسب بخار جولان می‌دهند خیلی به چشم نمی‌آید؛ اما نباید تصور کرد با خودروی کندی روبرو هستیم چراکه ویدئوی پایان نوشتار به خوبی پرفورمنس M760Li را نشان خواهد داد.

در ویدئوی جدید AutoTopNL تست شتاب و سرعت این هیولا در بخش‌های بدون محدودیت سرعت اتوبان‌های آلمان را می‌بینیم. همان‌گونه که خواهید دید این سدان لوکس و بزرگ به راحتی ادعاهای ب‌ام‌و را به واقعیت بدل کرده و این برای خودرویی با جثه و وزن سری ۷ واقعاً احساس‌برانگیز است. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۳.۹۱ ثانیه‌ای و شتاب صفر تا ۲۰۰ کیلومتر در ساعت ۱۳.۵۴ ثانیه‌ای نشان دهنده عملکرد بسیار خوب M760Li هستند.

بیشترین سرعتی که روی پشت آمپرها نقش می‌بندد عدد ۳۰۴ کیلومتر در ساعت است که حداکثر سرعت M760Li نیست چراکه قبلاً شاهد رسیدن این خودرو به سرعت ۳۱۶ کیلومتر در ساعت نیز بوده‌ایم.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
8 + 6 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.