فیس لیفت آئودی A8 برای ۲۰۱۴

فیس لیفت آئودی A8 برای ۲۰۱۴ [ویدئو]

آئودی قبل از برپایی نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۳ فیس لیفت لوکس ترین محصولش یعنی A8 را معرفی کرد؛ خودرویی که بعنوان مدل ۲۰۱۴ شناخته شده و عرضه آن از پاییز جاری ابتدا از بازار آلمان و با قیمت پایه ای ۷۴,۵۰۰ یورو یا معادل تقریبی ۹۹,۷۰۰ دلار شروع می شود . . .

در A8 جدید می توان دید که جلوپنجره، سپر جلو و حتی کاپوت کشیده آن مجددا طراحی شده اند اما چیزی که آئودی بیش از همه به آن تاکید دارد استفاده از نسل جدید LEDها در چراغ های A8 است که تنها برای نسخه های V8 آن در آلمان بصورت استاندارد بوده و در مابقی مدل های یک آپشن سفارشی خواهد بود.

در چراغ های جلو از تکنولوژی Matrix LED استفاده شده که شامل ۲۵ دیوید هوشمند است یعنی بسته به شرایط جاده ای می توانند جداگانه روشن/خاموش شوند. دومین مشخصه جدید A8 استفاده از Sequentiall LED برای چراغ های راهنماست؛ چراغ های راهنمای این خودرو متشکل از ۱۸ دیود در جلو و ۲۴ دیود در عقب بوده که روشن شدن آن بصورت ترتیبی و یک به یک است. 

در نمای عقبی A8 نیز بجز سپر جدید، زه های کرومی و خروجی های لوزی شکل اگزوز (دوبل دایره ای در مدلهای S8) نکته جدید وجود ندارد. برای این خودرو ۱۲ ترکیب رنگ بدنه قابل سفارش بوده که ۵ مورد آن به تازگی برای مشتریان مهیا شده اند. حداکثر سایز رینگ های A8 نیز ۲۱ اینچ است.

قبل از اینکه ببینیم آئودی برای مدلهای ۲۰۱۴ این خودرو در بازار آلمان چه پیشرانه هایی تدارک دیده بهترست اول از همه به معرفی نسخه هیبریدی آن بپردازیم که برای رقابت با مرسدس S500 Hybrid و همچنین پورشه پانامرا S E-Hybrid راهی بازار می شود.

A8 هیبریدی پیشرانه ۲.۰ لیتری TFSI (برای محور جلو) با یک موتور الکتریکی (برای محور عقب) و حمایت باطری های لیتیوم/یونی داشته تا در مجموع قدرتی معادل ۲۴۵ اسب بخار و گشتاوری برابر ۴۸۰ نیوتن متر فراهم کند. مسافت قابل پیمایش آن در حالت تمام الکتریکی حدود ۳ کیلومتر بوده، مصرف ترکیبی اش به ۶.۳ لیتر می رسد و نهایتا می تواند تا حداکثر ۱۰۰ کیلومتر برساعت هم سرعت بگیرد. حال به سراغ پیشرانه های بنزینی و دیزلی برویم:

  • ۳.۰ لیتری TFSI شش سیلندر با قدرت ۳۱۰ اسب.
  • ۳.۰ لیتری TDI شش سیلندر با قدرت ۲۵۸ اسب و مصرف ترکیبی ۵.۹ لیتر.
  • ۴.۰ لیتری TFSI هشت سیلندر با توربوهای دوقلو با قدرت ۴۳۵ اسب و شتاب ۴.۵ ثانیه برای A8 و ۵۲۰ اسب و شتاب ۴.۲ ثانیه برای S8.
  • ۴.۲ لیتری TDI هشت سیلندر با قدرت ۳۸۵ اسب.
  • ۶.۳ لیتری با قدرت ۵۰۰ اسب و مصرف ترکیبی ۱۱.۷ لیتر در مدلهای A8 L W12 .

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
8 + 11 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.