فیس‌ لیفت هونکی L5، سدان لوکس چینی

فیس‌لیفت هونکی L5، سدان لوکس چینی

سدان لوکس چینی هونکی L5 یکی از گران‌قیمت‌ترین خودروهای ساخت این کشور است که با یک پیشرانهٔ V12 عرضه می‌شود؛ اما به‌زودی در کنار این موتور V12، یک موتور V8 توئین توربو هم برای L5 ارائه خواهد شد. با توجه به گزارش Car News China، این موتور V8 جدید حدود ۳۸۰ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد که این نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به چرخ‌های عقب انتقال پیدا می‌کند. این در حالی است که موتور کنونی V12 این خودرو ۴۰۸ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

مطمئناً هونکی L5 با موتور V8 ارزان‌تر از برادر V12 خود خواهد بود به‌گونه‌ای که قیمت نمونهٔ V8 از حدود ۴ میلیون یوآن معادل ۵۳۴,۸۳۰ دلار آغاز خواهد شد درحالی‌که نمونهٔ V12 قیمتی برابر با ۵.۵ میلیون یوآن معادل ۷۳۴,۸۳۰ دلار دارد. گزارش شده است که نمونهٔ V8 این سدان لوکس چینی از آوریل سال ۲۰۱۷ به بازار عرضه خواهد شد.

برای کسانی که با هونکی آشنا نیستند باید بگوییم که این شرکت قدیمی‌ترین خودروساز چین است که تاریخ تأسیس آن به سال ۱۹۵۸ بازمی‌گردد. این شرکت بیشتر به تولید لیموزین‌های لوکس برای مقامات دولتی چین می‌پردازد اما خودروهایی برای عموم مردم هم تولید می‌کند.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
10 + 1 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.