فیس‌ لیفت جک S5، زندگی دوباره کراس‌اوور کرمان موتور

فیس‌لیفت جک S5، زندگی دوباره کراس‌اوور کرمان موتور

کرمان موتور بالاخره تصمیم گرفت تا کراس‌اوور خود را دوباره به خط تولید برگرداند و این بار با کمی آرایش جدید، شانس آن را در بازار نیز بالاتر ببرد. پیشینه جک S5 که از همان ابتدای ورود یکی از خودروهای نسبتاً محبوب در بازار ایران بود و در سه‌گانه رقابت با تیگو ۵ و هایما S7 قرار می‌گرفت به سال ۲۰۱۲ می‌رسد. خودرویی که قرار نیست به این زودی‌ها تحولی اساسی را پذیرا باشد.

معرفی جک S5 فیس لیفت جدید

جک S5 فیس‌لیفت برای نخستین بار در سال ۲۰۱۵ رونمایی شد. چهره توسانی مدل‌های قبل از فیس‌لیفت به‌واسطه یک جلوپنجره بزرگ، تغییر محسوسی را نشان می‌داد درحالی‌که چه در نمای پهلو و چه در نمای پشتی و حتی در کابین، تغییر خاصی دیده نمی‌شد.

تغییرات سپر، جلوپنجره و مه شکن‌ها، نمایی همچون دهان باز ماهی به جلوی خودرو داده‌اند که شاید به علت نداشتن تناسب، چندان هم مورد پسند خیلی‌ها قرار نگیرد و سبک جلوپنجره قبلی بیشتر پسندیده شود.

مشخصات فنی جک S5 فیس‌لیفت

درحالی‌که پیش از این موتور ۲ لیتری توربو روی جک S5 قرار داشت اما ظاهراً کرمان موتور می‌خواهد از همان پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوی مشترک با مدل جدید KMC K7 خود برای این خودرو نیز استفاده کند. پیشرانه‌ای که ۱۷۴ اسب بخار نیرو و ۲۵۱ نیوتن‌متر گشتاور دارد. انتقال نیرو هم توسط یک گیربکس شش سرعته اتومات به چرخ‌های جلو صورت می‌گیرد. این موتور نسبت به پیشرانه قبلی از چابکی بهتر و مصرف سوخت کمتری برخوردار بوده و احتمالاً شتاب بهتری را نیز ارائه نماید.

قیمت و بازار

قیمت جک S5 در بازار چین از ۸۹۵۰۰ یوان برای مدل پایه شروع تا ۱۳۹۵۰۰ یوان برای گران‌ترین مدل ادامه می‌یابد. این یعنی قیمت بالاترین نسخه جک S5 با نرخ آزاد فعلی باید حدود ۵۲۰ میلیون تومان باشد. اما با توجه به قیمت‌گذاری غیرمنطقی و فضایی مونتاژ کنندگان در ایران، احتمالاً قیمتی بالای ۸۰۰ میلیون تومان برای این نسخه از جک S5 در ایران اعلام خواهد شد.

کرمان موتور هنوز اطلاعات رسمی این خودرو را منتشر نکرده است.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
2 + 17 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.