فیات ۱۲۴ اسپایدر و نوستالژی بازگشت به عهد قدیم

فیات ۱۲۴ اسپایدر و نوستالژی بازگشت به عهد قدیم

راز فیات برملا شد و پس از گذشت مدت‌های مدیدی دوباره یک رودستر در مجموعه محصولات فیات سر بر آورد.

سرانجام و پس از کش‌وقوس‌های بسیار، فیات از اسپایدر کوچک و اسپرت خود ۱۲۴ رونمایی نمود. این مدل تازه که نخستین تحرک فیات برای تعمیق فروش و حضور در بازارها و رده‌های جدید است به‌تازگی و در نمایشگاه خودرو لس‌آنجلس ۲۰۱۵ به عموم مردم معرفی شده است. پیش از این فیات در مجموعه محصولاتش رودستر هم داشت و سالها پیش بارچتا را تولید می‌کرد. حال مدل ۱۲۴ که یک کپی‌برداری آشکار از مزدا mx5 است، جانشین مدل بارچتا شده است. البته به‌رغم برخورداری از قطعات مشترک فراوان با مزدا، فیات اعلام نموده ۱۲۴ یک تجربه رانندگی کاملاً ایتالیایی را به خریداران ارائه می‌کند.

فیات ۱۲۴ اسپایدر که در طول ۱۲.۴ سانتی‌متر از نسل چهارم مزدا mx5 میاتا بلندتر است بر روی پلتفرم مشترک با این خودرو ساخته شده و در طراحی براساس مدل مشهور فیات ۱۲۴ که نخستین بار در سال ۱۹۶۶ تولید شد و یکی از خودروهای پرفروش فیات بود، ساخته شده است. این اسپایدر که از طراحی ریترو و کلاسیک فیات سود برده است، با استفاده از چراغ‌های LED جلو که به سیستم روشنایی روز مجهزند، جلوه‌ای خاص و متفاوت یافته است. همچنین یک جلوپنجره شش‌ضلعی با یک توری ضخیم محفظه موتور را از سپر جلو مجزا می‌کند.

در داخل کابین مهم‌ترین تغییر ۱۲۴ در مقایسه با mx5 تنها تعویض لوگوی فیات است که در مرکز فرمان جا خوش کرده است. همه‌چیز یادآور مزدا است و نهایت نظم و دقت این خودروساز ژاپنی در ساخت قطعات داخلی کاملاً مشخص است. این کوپه ۱۱۰۵ کیلوگرمی به احتمال فراوان با پیشرانه‌هایی قوی‌تر از خواهرش مزدا تولید خواهد شد. البته احتمال می‌دهیم حدود ۴۵ کیلوگرم از مزدا سنگین‌تر باشد.

در زیر کاپوت این مدل و در گونه پایه، ۱۲۴ از یک موتور ۲ لیتری تنفس طبیعی سود می‌برد. همچنین یک موتور ۱.۴ لیتری مولتی‌ایر و توربوشارژ نیز برای ۱۲۴ تدارک دیده شده است. این موتور می‌تواند به راحتی ۱۶۰ اسب بخار قدرت تولید نماید و در دور موتور ۲۵۰۰ دور در دقیقه ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور به راننده ارزانی کند. قدرت موتور از طریق یک جعبه‌دنده شش سرعته دستی و یا خودکار به چرخ‌های عقب منتقل می‌گردد.

خریدارانی که عطش داشتن یک رودستر قدرتمندتر از برند فیات را دارند می‌بایست صبر کنند تا گونه آبارث این مدل که قطعاً در سطح بالاتری از تجهیزات و قدرت و قیمت قرار دارد تولید شود. گفته شده این نسخه، ۲۰۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت و در نمایشگاه خودرو ژنو ۲۰۱۶ معرفی خواهد شد.

فیات قرار است برای سال آینده مدل ۱۲۴ را در دو سطح و تریم با نام‌های کلاسیک و لوسو به خریداران عرضه نماید. فروش این محصول از تابستان ۲۰۱۶ آغاز و به‌صورت محدود نسخه پریما لوسو به خریداران ارائه می‌گردد که دارای ویژگی‌های خاصی در مقایسه با نمونه پایه از جمله تودوزی و داشبورد منقش به پرچم ایتالیا، تودوزی چرم بژ رنگ و یک پلاک یادگاری بر روی بدنه است. فیات اعلام نموده خریداران این مدل برخی اقلام اضافه نیز دریافت می‌کنند.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
6 + 9 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.