فیات-کرایسلر در اندیشه فروش مزراتی و آلفارومئو؟

فیات-کرایسلر در اندیشه فروش مزراتی و آلفارومئو؟

از آنجایی که فیات-کرایسلر مشتریان پر و پا قرصی از چین دارد در حال بررسی تعدادی از گزینه‌ها برای کمک به افزایش ارزش کلی خود است. یکی از این گزینه‌ها می‌تواند فروش برندهای مزراتی و آلفارومئو باشد.

بنا به گفته‌های اتوموتیونیوز و به گزارش میدونی، این حرکت به فیات-کرایسلر اجازه می‌دهد تا بیش از پیش روی خودروهای تولید انبوه از جمله جیپ، داج و رم تمرکز کند. البته جیب توجه و علاقه زیاد گروه گریت وال چین را برانگیخته اما هنوز شک و تردیدهای بزرگی نسبت به انجام این معامله وجود دارد.

ارزش برندهای مزراتی و آلفارمئو باهم می‌تواند حدود ۷ میلیارد یورو باشد درحالی‌که ارزش دیگر مجموعه‌ها نظیر Magneti Marelli نیز حدود ۵ میلیارد یورو تخمین زده می‌شود. موسسه گلدمن ساکس تخمین می‌زند ارزش کنونی مجموعه‌های فیات-کرایسلر به ۵۰ میلیارد یورو می‌رسد.

اگر مدیرعامل فیات-کرایسلر یعنی سرجیو مارکیونه تصمیم بگیرد تا این برندها را بفروشد، مزراتی و آلفارومئو چهارمین برندهایی خواهند بود که از این مجموعه جدا می‌شوند. صنایع CNH در سال ۲۰۱۱ و فراری در سال ۲۰۱۶ از کمپانی مادر جدا شدند. ارزش مجموع CNH و فراری در سال ۲۰۰۴ حدوداً ۶ میلیارد دلار بود درحالی‌که امروزه به ۵۷ میلیارد دلار رسیده است.

هم‌اکنون فیات-کرایسلر به بررسی گزینه‌های مختلف ادامه می‌دهد. این کمپانی قبلاً در توسعه خودروهایی چون فیات ویاجو، جیپ چروکی و… با شرکای چینی نظیر گک همکاری داشته بنابراین به نظر می‌رسد انجام معامله با چینی‌ها از محتمل‌ترین گزینه‌ها باشد. یک تحلیلگر صنعت خودرو می‌گوید:

تنها افرادی که پول و دلیل کافی برای خرید فیات-کرایسلر را دارند چینی‌ها هستند.

منبع: autonews

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
5 + 4 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.